دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1396 - 15:31

اظهارات ضد ایرانی سعد حریری بعد از استعفا

نخست‌وزیر لبنان که به عربستان سفر کرده است، در ریاض علاوه بر اعلام استعفا، اظهارات شدیداللحنی علیه ایران مطرح کرد.
کد خبر : 228344

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبر استعفای سعد حریری از سمت نخست‌وزیری لبنان دقایقی پیش از سوی شبکه عربی العربیه اعلام شد.


آنگونه که از خبر این شبکه سعودی مشخص است و منبع آگاهی در جریان المستقبل آن را تایید کرده، سعد حریری شب گذشته (جمعه) خود را به‌طور غیرمنتظره‌ای به ریاض رساند و از آنجا استعفای خود را از سمت نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد.


رسانه‌های سعودی بعد از انتشار این خبر، به‌نقل از حریری نوشتند:‌ «فضای کنونی لبنان شباهت بسیاری به زمان قبل از ترور رفیق حریری دارد و من نگران ترور هستم.»


وی در این اظهارات که بوی مواضع تند و ضد ایرانی حکام سعودی از آن به‌خوبی به مشام می‌رسد، مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی شد و تهدید کرد دست‌های ایران در منطقه قطع خواهد شد.


نخست‌وزیر سابق لبنان مدعی شد: «شری که ایران به منطقه فرستاده به سوی خودش بازخواهد گشت. باوجود سیاست بی‌طرفانه‌ام، ایران به اقدامات تخریب‌گر خود علیه لبنان و منطقه ادامه داد.»


حریری در ریاض با بیان اینکه نمی‌پذیرد لبنان محلی برای تهدید امنیت منطقه باشد، مدعی شد ایران در امور داخلی لبنان دخالت کرده است و گفت: «ایران از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی خسران خواهد دید.»


به‌دنبال انتشار این خبر، دفتر ریاست‌جمهوری لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از دولت حریری خواسته شده است تا علاوه بر دست کشیدن از کارهای جاری، استعفای خود را به‌طور رسمی اعلام کنند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته