دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1394 - 13:02

افشای دیدار‌های محرمانه میان مقام‌هایی از اسرائیل و معارضان سوریه

منبعی اسرائیلی از انجام دیدارهایی محرمانه میان مقام‌های اسرائیلی و رهبران معارض سوری در خلال سال‌های 2012 و 2014 خبر داد.
کد خبر : 22829

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «فلسطین‌پرس»، پایگاه خبری «والا» اسرائیل گزارش کرد: در خلال سال‌های 2012 و 2014 میان مقام‌های عالی‌رتبه اسرائیلی و معارضان سوری دیدارهای محرمانه‌ای به میزبانی یکی از کشورهای غربی انجام شد.


براساس این گزارش، این دیدارها به‌وسیله مقام مهمی در دستگاه سیاسی و نظامی اسرائیل انجام می‌شد که دستگاه امنیتی و نظامی اسرائیل از افشای نام وی خودداری کرده است. این دیدارها با مساعدت مقامی اروپایی که اکنون منصب دولتی ندارد میان مقام اسرائیلی و برخی رهبران معارض سوری برگزار می‌شد.


این پایگاه اسرائیلی افزود: این جلسات منجر به حمایت مستقیم اسرائیل از معارضان سوری نمی‌شد اما موضوع مهم این است که در این دیدارهای محرمانه طرف‌های معارض سوری بارها خواستار دخالت مستقیم اسرائیل در درگیری‌های سوریه شده‌اند. البته برخی رهبران معارض نیز بودند که تنها خواهان حمایت مادی و نفراتی از معارضان شدند.


این دیدارهای محرمانه از اهمیت زیادی برای مقام‌های اسرائیلی و رهبران معارض سوریه برخوردار بود تا جایی‌که احتمال بحرانی‌تر شدن جنگ داخلی در سوریه را افزایش داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته