دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1396 - 12:21
مدیرعامل خانه شهریاران جوان در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

«صلح شهری» راهی برای کنترل رفتارهای خشن در میان جوانان

مدیرعامل خانه شهریاران جوان با اشاره به برگزاری نشست «نقش جوانان در صلح شهری»، از توجه به موضوع خودکنترلی و کنترل رفتارهای خشن در قالب طرح صلح شهری خبر داد .
کد خبر : 228244

محمد ابویی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، با بیان این که صلح دارای جنبه مثبت و منفی است، توضیح داد: صلح منفی مربوط به کشورهایی است که درگیر جنگ شده و برای رهایی از تبعات جنگ،‌ دست به دامان صلح می‌شوند اما صلح مثبت نشأت گرفته از جنگ نیست و ما نیاز داریم تا از جنبه مثبت صلح به موضوعات فردی و شهری توجه کنیم.


وی با تبیین ابعاد مثبت صلح در جنبه فردی و اجتماعی ادامه داد: ما معتقدیم که فرد به لحاظ روانی، سلامت گفتاری و رفتاری و رعایت حقوق شهروندی باید به چنان آگاهی و تاثیری برسد که اثرات مثبتی در جامعه خود داشته باشد و از این طرح بتواند به رشد و تعالی جامعه و امنیت و سلامت اجتماعی محیط پیرامونی خود کمک کند.


ابویی کنترل خشم در میان جوانان را بخشی از اهداف توجه به موضوع «صلح شهری» دانست و گفت: صلح فردی، ابعاد شخصی فرد است و افزایش مهارت افراد، شناخت خود افراد، و توانمندی خودکنترلی در نتیجه این صلح فردی محقق می‌شود.


به گفته مدیرعامل خانه شهریاران جوان، برای تحقق صلح شهری، افراد باید بر روی خود و شناخت از خود کار کنند و تا افزایش آگاهی در این بخش، به امنیت بیشتر اجتماعی کمک کنند.


ابویی، موضوع «صلح شهری» در حال حاضر، در مرحله طرح موضوع و تبیین آن دانست و گفت: این موضوع باید به عنوان یکی از ضرورت‌ها و نیازهای ما در دستور شورای شهر قرار بگیرد تا به عنوان یک مقوله حقوق شهروندی در دستور شهرداری قرار گیرد و در راستای تحقق شهر آرام و شهر امید، این موضوع توسط شهرداری دنبال شود.


وی از رایزنی با برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای شهر برای تصویب این موضوع خبر داد و گفت: حتی می‌توان موضوع «صلح شهری» را به عنوان یک سند بالادستی تصویب کرد تا در دستور کار همه کشور قرار گیرد و به آن توجه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته