دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1394 - 12:19

اردوغان خواستار تشکیل حکومت ائتلافی با احزاب سیاسی شد

رئیس‌جمهوری ترکیه شب گذشته (پنج‌شنبه) از احزاب سیاسی ترکیه خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن حکومت ائتلافی تشکیل دهند.
کد خبر : 22823

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «التحریر»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در نخستین سخنان رسمی خود پس از پیروزی ضعیف حزب «عدالت و توسعه» در انتخابات پارلمانی این کشور که سران این حزب را ناچار به تشکیل دولت ائتلافی می‌کند، گفت: از همه (احزاب) می‌خواهم منافع شخصی خود را کنار بگذارند و در چارچوب قانون اساسی، اقدام به تشکیل حکومت ائتلافی در اسرع وقت نمایند.


براساس این گزارش، «اردوغان» درباره روابط خارجی ترکیه با همسایگان منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: ترکیه متعهد است کماکان از مسلمانان برمه و ایزدی‌های عراق حمایت کند و دست دوستی خود را به سمت آنان دراز می‌کند.


انتشار تصاویر کامیون‌های امدادی حامل خمپاره و فشنگ که از ترکیه به سمت سوریه می‌رفتند و برخورد قهرآمیز دولت با رسانه‌های منتشرکننده این تصاویر یعنی روزنامه «جمهوریت»، دولت «اردوغان» را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.


در این دور از انتخابات، حزب «عدالت و توسعه» به رهبری «اردوغان» نتوانست آرای لازم برای تشکیل مجدد کابینه‌ای تک‌حزبی را به دست آورد و حال مجبور است با یکی دیگر از احزاب ائتلاف کند، ائتلافی که برای تشکلی آن 44 روز بیشتر وقت نیست و خواسته‌های احزاب، تشکیل ائتلاف را سخت کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته