دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1396 - 13:28
آنا گزارش می‌دهد

دانشگاه آزاد اسلامی، میزبان شایسته زائران حسینی

با فرارسیدن ایام اربعین، استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران به‌عنوان بزرگ‌ترین، نزدیک‌ترین و امن‌ترین مسیر رسیدن به کربلای معلی شاهد حضور میلیونی زوار و عاشقان امام حسین علیه السلام است.
کد خبر : 228197

به گزارش خبرنگار آنا، از پیرمردها و پیرزنان ویلچرسوار گرفته تا زن و مرد همه و همه مشقت‌های سفر را به جان می‌خرند تا لبیک‌گویان در کنار بارگاه ملکوتی آن امام همام و به یاد حوادث کربلا و برای ادامه راه امام حسین (ع) گردهم آیند تا جهانیان انگشت‌به‌دهان بمانند که این حسین کیست که عاشقان آن هیچ مرز و جغرافیایی را نمی‌شناسند و یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات بشری را خلق می‌کنند.


استان ایلام به‌عنوان دروازه ورود به عتبات عالیات علی‌رغم محرومیت‌های مضاعف اما در چند سال اخیر به برکت نزدیکی به کربلای معلی و حضور میلیونی زوار امام حسین(ع)، زیرساخت‌های آن در حال شکل‌گیری است و این مردم ثابت کرده‌اند که میزبانان میهمان‌نوازی برای زوار امام حسین (ع) هستند و محرومیت‌های استان هرگز مانعی برای حضور میلیونی زوار نبوده و نیست و همچنان گزینه اول مردم سراسر کشور برای حضور در مراسم اربعین ایلام و مرز مهران است. البته انتظار می‌رود مسئولان کشوری از همین حالا به فکر توسعه بیشتر زیرساخت‌های استان باشند.



دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی استان ایلام در سال‌های گذشته یکی از دستگاه‌های مهم استان در پذیرایی و خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) بوده است.


ظرفیت بکر این دانشگاه با 7 واحد و مرکز آموزشی در استان ایلام با داشتن بیش از 8 هزار دانشجوی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با بیش از 220 عضو هیات علمی، 30 هزار فارغ‌التحصیل و هزاران مترمربع فضای آموزشی و رفاهی پتانسیل بزرگی برای کمک به استان ایلام در ایام اربعین است که این دانشگاه همیشه در ایام اربعین پای‌کار بوده است.


در این میان دانشجویان این دانشگاه در قالب بسیج دانشجویی، کانون‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی گردانندگان اصلی موکب‌های این دانشگاه هستند. دانشجویان این دانشگاه به‌صورت24 ساعته در ایستگاه‌های صلواتی حضور دارند، در کنار دانشجویان، مسئولان این دانشگاه از رئیس واحد گرفته تا آبدارچی همگی در کنار هم و به عشق امام حسین(ع) گوشه‌ای از کار را هدایت و مدیریت می‌کنند و در این موکب‌ها هیچ‌کس نمی‌داند فردی که در حال پذیرایی از زوار است رئیس دانشگاه است و یا نیروی خدماتی، حسین، صلوات، اربعین و... مهم‌ترین واژه‌های موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام است. در این موکب‌ها اساتید واحد و دانشجویان در کنار هم درس‌های قیام امام حسین ازجمله ایستادگی، جوانمردی، امروبه معروف و نهی از منکر و از همه مهم‌تر ادامه راه امام حسین(ع) را مرور می‌کنند.


بیشتر هزینه‌های صورت گرفته در ایستگاه‌های صلواتی دانشگاه آزاد اسلامی توسط اساتید، کارکنان و خانواده‌ آنان و مردم خیر استان تأمین می‌شود و نگاه مسئولان استان و دانشگاه آزاد اسلامی نیز همین است که مردم پای‌کار باشند و کمتر از بودجه و امکانات دولتی استفاده شود.


سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با برپایی 2 ایستگاه صلواتی در شهر ایلام و مهران در خدمت زوار امام حسین بود و امسال این دانشگاه با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر این بار با برپایی چهار ایستگاه صلواتی در شهر ایلام، سرابله و مهران ( دو ایستگاه) در حال خدمت رسانی به خیل مشتاقان کربلای معلی است.


دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهران دارای پتانسیل بی‌نظیری برای ساخت مهمانسرا، پارکینگ اختصاصی دانشگاهیان و حتی مرکز رفاهی خدماتی برای تمام واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور است و می‌طلبد این زیرساخت‌ها با کمک سازمان مرکزی دانشگاه و واحدهای سراسر کشور ساخته شود تا نقش دانشگاه آزاد اسلامی که دانشگاهی مردمی است و همواره در خط امام و رهبری گام برداشته است در این ایام پررنگ‌تر از گذشته نمایان شود تا به واسطه فراهم کردن این امکانات رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام میزان شایسته‌ای برای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی با 6 میلیون فارغ‌التحصیل ، یک و نیم میلیون دانشجو، بیش از 100 هزار عضو هیات علمی و کارمند باشد.


گزارش: حیدر داودی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته