دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1394 - 12:12
در گفت‌و‌گو با آنا

مرتضی فنونی زاده: پرسپولیس باید به پروین واگذار شود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بودجه کل تیم‌های پایه پرسپولیس با دستمزد دستیار ایرانی برانکو برابر است.
کد خبر : 22795

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا اظهار کرد:«بزرگترین اشتباه مدیران پرسپولیس، آوردن برانکو بود. او پیش از آمدن به پرسپولیس یک مربی بیکار بود. مثل تونی اولیویرا که در این چند سال اخیر تنها از تراکتورسازی پیشنهاد دارد.»


وی افزود:«در این چند بازی که برانکو روی نیمکت پرسپولیس نشست شاهد خودسری‌هایی از طرف وی بودیم. به عنوان مثال تا پیش از آمدن وی به پرسپولیس،گابریل بازی‌های خوبی برای این تیم انجام می‌داد اما با آمدن برانکو به پرسپولیس،وی کاری کرد که گابریل درخواست جدایی بدهد. برانکو در پرسپولیس هر کاری که دوست دارد انجام می‌دهد. بدون اینکه مورد بازخواست کسی قرار بگیرد.»


فنونی‌زاده درباره عدم بازگشت برانکو به پرسپولیس در روزهای اخیر عنوان کرد:«پرسپولیس تیم بزرگی است. اما در این چند سال اخیر عده‌ای با ندانم‌کاری‌هایشان تنها تعداد طلبکارهای این تیم را افزایش دادند. با این شرایط برانکو هم به لیست طلبکارهای پرسپولیس اضافه شد.»


وی درباره مدیریت نژادفلاح در پرسپولیس گفت: «حضور نژادفلاح یکی دیگر از اشتباهاتی بود که مسئولان وزارت ورزش مرتکب شدند. اینکه فردی سابقه مدیریت در ورزش یک استان را داشته باشد با مدیریت در پرسپولیس تفاوت‌های زیادی دارد. در استقلال و پرسپولیس شرایط به گونه‌ای است که مدیرانشان هم باید جزو پیشکسوتان این دو تیم باشند. افشارزاد هم مدیر خوبی است اما متعلق به استقلال نیست و باید به همان پست سابق خود بازگردد. در بین پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس به اندازه کافی افراد تحصیلکرده وجود دارد. افرادی که می توانند مدیریت این دو تیم را در دست بگیرند و احتیاجی به آوردن مدیر غیر فوتبالی نیست.»


فنونی زاده در ادامه اظهار داشت:«من در سال گذشته مربیگری یکی از تیم‌های پایه پرسپولیس را بر عهده داشتم. هیچ گاه هدفم در پرسپولیس مسائل مالی نبوده است. اما جالب این است که بودجه کل تیم های پایه پرسپولیس در حدود 300 میلیون تومان بوده است. در حالی که قرارداد دستیار ایرانی برانکو ، آن هم تنها برای چند بازی آخر لیگ مبلغی در همین حدود است.»


بازیکن سابق پرسپولیس درباره جدایی احتمالی طارمی از پرسپولیس گفت:«طارمی بازیکن خوبی است اما بعضی از بازیکنان زود می آیند و زود هم می روند. من برای وی آرزوی موفقیت می کنم اما این رویه درست نیست. پیراهن پرسپولیس بسیار باارزش است و نباید آن را با پول فروخت.»


وی در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد:«تنها راه نجات پرسپولیس از این وضعیت، واگذاری این تیم به علی پروین است. پروین با پرسپولیس زندگی کرده و بیشتر از هر کسی دلسوز این تیم است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته