دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان درباره ۱۳ آبان و روز ‌‌ملی مبارزه با استکبار جهانی

دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با انتشار بیانیه ای جامعه دانشگاهی کشور برای شرکت در راهپیمایی یوم ‌الله 13 آبان دعوت کرد.
کد خبر : 227786

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان به این شرح است: 13 آبان هر سال یادآور خاطرات حماسه‌های بزرگی برای ملت غیور ایران اسلامی را زنده می کند که الهام بخش تداوم راه انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) است. روز 13 آبان یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و شکست توطئه‌های آمریکا به عنوان نماد واقعی استکبار نقش اساسی داشتند. تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه (13 آبان 1343) و اعتراض گسترده دانش آموزان به دخالتهای آمریکا در امور داخلی کشور (13 آبان 1357) از دیگر سو، شرایط را برای اوج گیری انقلاب و نیز تسریع سرنگونی رژیم ستم شاهی پهلوی فراهم کرد.


همزمان با این تحولات، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام و رهبری (13 آبان 1358) ابعاد جدیدی از مبارزه مردم ایران را با آمریکا رقم زد به طوری که این روز، روز ملی «مبارزه ملی با استکبار جهانی» نامگذاری شد .


درایت و هوشمندی ولی فقیه و رهبری انقلاب اسلامی و هوشیاری و بصیرت مثال زدنی مردم انقلابی و برومند ایران، نه تنها نظام، انقلاب و میهن اسلامی را در برابر توفان هجمه‌ها و توطئه‌های سهمگین استکباری حفظ کرده است، بلکه آن را به موتور محرکه و الگوی نافذ و جامعی برای شکل‌گیری نهضت بیداری جهانی و فراگیر شدن امواج ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی در جای جای عالم کفرزده و تحت سلطه و ستم امروز مبدل ساخته است، دستاوردی سترگ و حقیقتی انکارناپذیر بگونه ‌ای برجسته و ملموس فراروی وجدان های بیدار و تشنه عدالت و آزادی قرار گرفته است. به جرأت می توان گفت امواج ساختار شکن بیداری اسلامی، نشأت گرفته از دعوت فراگیر بنیان گذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، خودباوری و حرکتی عظیم در عمق تاریخ و گستره جهان پدید آورد. مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و تفکر استکباری، راهبردی است که ملت ایران با الهام از آموزه های جاودان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) آموخته است و در این راستا، با رصد هوشمندانه رویکردها و رفتارهای آمریکا و دیگر دشمنان خود، تا هنگامی که ماهیت استکباری و ظالمانه حاکمان کاخ سفید تغییر نکرده و آنان به پذیرش حقیقت انقلاب اسلامی و رعایت حقوق کشور و جبران جنایات بی شمار تاریخی خود اقدامی ننماید، همچنان مردم ایران آنها را دشمن شماره یک خود می دانند و مبارزه با مستکبران و زورگویان را ادامه خواهند داد .


سخنان سخیف رئیس جمهور جدید آمریکا در نطق اخیرش و حمله به پاره تن ملت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ترس از افزایش توان موشکی و دفاعی کشور و بدعهدی و کینه توزی این شیطان بزرگ در مقابل توافق بین المللی برجام از یک سو و استکبار ستیزی برخواسته از روحیه عدالت‌خواهی ملت ایران، 13 آبان امسال را به عنوان نمادی عینی از مبارزه با استکبار جهانی و شعار «مرگ بر آمریکا» در رأس شعارهای ملت ایران در این روز قرار خواهد داد.


در حالیکه دشمن با ایجاد فشارهای سیاسی و استفاده از تحریم‌های مجدد به دنبال تضعیف اراده ملت است، ملت سرافراز ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی، با هوشیاری و زیرکی ایستادگی خواهد کرد و هرچه فریاد دارد بر سر آمریکا خواهد کشید.


ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با گرامیداشت یوم الله 13 آبان، همچنان به دفاع از حقوق ملت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حمایت قاطع از افزایش توان موشکی دفاعی کشور و مردم مظلوم سوریه، عراق، یمن و عمل به آرمان های امام خمینی (ره) و رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب در تداوم رسالت خویش تأکید داشته و با دعوت از آحاد مردم به ویژه نسل بالنده و فرهیخته کشور و استان خوزستان، همراه و همگام با مردم و فرهیختگان دانشگاهی در راهپیمایی بزرگ روز 13 آبان شرکت و بار دیگر بر اصول انقلاب اسلامی تأکید خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته