دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1396 - 08:43
در گفت‌وگو با آنا

قهرمان وزنه‌برداری جهان: برای کسب مدال طلای المپیک 2020 آماده می‌شوم

قهرمان وزنه‌برداری جهان و دانشجوی تربیت بدنی سما واحد بروجرد می‌گوید: اکنون خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان 2018 و المپیک 2020 ژاپن آماده می‌کنم و تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا با کسب مدال طلای المپیک دل مردم را شاد کنم.
کد خبر : 227643

رضا بیرالوند قهرمان وزنه برداری بروجرد در وزن‌های 85 و 94 و 105 کیلوگرم و عضو تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران، فروردین 1376 در یکی از روستاهای بروجرد متولد شد. دیپلم رشته ادبیات و علوم انسانی دارد، دی 1395 متاهل شده و دانشجوی ورودی بهمن 1395 رشته تربیت بدنی آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد بروجرد است. پدر و عموهای او خانوادگی وزنه بردار بوده اند و رضا نیز جا پای بزرگان فامیل گذاشته است.


عنوان قهرمانی دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری نوجوانان آسیا و تکنیکی ترین وزنه بردار (تایلند 2014)، عنوان چهارم دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک نوجوانان جهان (چین 2014)، عنوان چهارم دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری بزرگسالان آسیا (تاشکند ازبکستان 2016)، عنوان سوم دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری جوانان جهان (تفلیس گرجستان 2016)، عنوان اول دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری جوانان آسیا (ژاپن 2016)، مدال طلا وزن 105 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان (ژاپن 2017)، عنوان اول دسته 94 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری جوانان آسیا (نپال 2017)، عنوان قهرمانی دسته 94 کیلوگرم مسابقات بین المللی وزنه برداری دهه فجر و بهترین وزنه بردار ایران (ایران 2017)، کسب عنوان قهرمانی چندین دوره لیگ برتر وزنه برداری باشگاه های کشور در رده های سنی نوجوانان و جوانان و بزرگسالان از جمله عنوان‌هایی است که رضا بیرالوند در کارنامه خود دارد.



کارشناسان این رشته بیرالوند را یکی از ستاره‌های نوظهور وزنه برداری ایران می دانند و به او لقب «رستم» داده‌اند.


خبرنگار خبرگزاری آنا در بروجرد با رضا بیرالوند قهرمان وزنه برداری، این جوان محجوب و خوشنام سما به گفت‌وگو نشسته که در زیر می‌خوانید:


چه شد به رشته وزنه برداری روی آوردید؟


از دوران کودکی فعالیت ورزشی ام را در رشته کشتی زیر نظر یکی از مربیان شهر آغاز کردم اما به دلیل اینکه پدر و عموهایم همگی از نامداران وزنه برداری بروجرد بودند به این سمت کشیده شدم و علاقه پیدا کردم و الان چند سالیست که زیر نظر پدرم وزنه کار می کنم.


الگوی شما در رشته ورزشی وزنه برداری چه کسی بوده است؟


از همان ابتدای روی آوردن به سمت وزنه برداری الگوی من آقای حسین توکلی قهرمان المپیک و سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشور بوده است. یادم می آید روزی که برای نخستین بار به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شدم آقای توکلی با دیدن آمادگی من گفت تو حتما قهرمان وزنه برداری خواهی شد.»



از کسب عنوان‌های متعدد قهرمانی آسیا و جهان و اهتزاز پرچم کشورمان چه حسی داری؟


از اینکه توانسته ام نام عزیز ایران را بر سکوهای قهرمانی طنین انداز کنم بسیار خوشحالم و از این بابت همیشه شکرگزار درگاه خداوند متعال بوده و هستم.


چرا برای ادامه تحصیل رشته تربیت بدنی و آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد بروجرد را انتخاب کردید؟


پیگیری رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی به صورت علمی و حرفه ای همیشه آرزوی من بوده چرا که تلفیق علم و عمل باعث پیشرفت می شود. به همین خاطر هم مشتاق ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی شدم و با توجه به آوازه خوشنامی آموزشکده سما بروجرد و بررسی هایی که در این زمینه انجام دادم، سما را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم و انصافا در این مدت با همکاری های صمیمانه ای که با بنده داشته اند در امر ورزش قهرمانی نسبت به قبل پیشرفتم بیشتر بوده است. امیدوارم که با یاری خداوند روند پیشرفت در کار و تحصیلم همچنان ادامه داشته و تا توان دارم در خدمت مردم عزیز میهنم باشم.


اکنون چه برنامه ای دارید و نزدیکترین هدف برای آینده چیست؟



متاسفانه به دلیل آسیب دیدگی تا یک سال باید استراحت کنم ولی همچنان مداوم به تمرین هایم ادامه می دهم و خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان 2018 و المپیک 2020 ژاپن آماده می کنم و تمام غیرت و تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا با رکوردشکنی و کسب مدال طلای المپیک دل مردم عزیز کشورم را شاد کنم.


صحبتی برای جوانان ورزشکار..


جوانان عزیز اخلاق مداری را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. در زمینه ورزش باید بگویم که ورزش قهرمانی اخلاق و منش پهلوانی را هم می طلبد و با رعایت این اصول است که می توان با تهذیب نفس در دل مردم ماندگار شد.


و سخن آخر..


از خانواده ام که همیشه حامی من بوده و هستند، مردم فهیم شهرم که همیشه شرمنده محبت هایشان هستم و همه مسئولان، کارکنان خدوم و استادان آموزشکده سما بروجرد که در زمینه تحصیل و مقدمات شرکت در مسابقات بین‌المللی با اینجانب صمیمانه و بی دریغ همکاری داشته اند نهایت سپاسگزاری را دارم و خود را همیشه وامدار و مدیون مردم عزیز کشورم می دانم و امیدوارم خدمتگزار خوبی برای کشورم باشم.


گفت‌وگو از علی زندی مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته