دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نخستین همایش تجلیل از پیشگامان، خادمان و تلاشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان مطرح شد؛

دکتر طه هاشمی: توسعه تحصیلات تکمیلی از بزرگترین خدمات دانشگاه آزاد اسلامی است/ امروز این دانشگاه با یک خرد جمعی اداره می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین اقدامات این دانشگاه را توسعه تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 900 هزار نفر متقاضی در دوره کارشناسی ارشد و بیش از 500 هزار نفر متقاضی تحصیل درمقطع دکتری داریم.
کد خبر : 22764

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام دکتر سید طه هاشمی صبح امروز (پنجشنبه) در نخستین همایش تجلیل از پیشگامان، خادمان و تلاشگران دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان که در تالار حافظ واحد کرمان برگزارشد، گفت: امروز بیش از 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که می تواند پذیرای دانشجویان باشد.


وی با اشاره به اینکه حرکت‌های نوینی در تکمیل اقدامات پیشین دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، گفت: در حال حاضر توسعه کمی دانشگاه متوقف شده است و از 470 واحد دانشگاهی به حدود 400 واحد رسیده ایم.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از بزرگترین دستاوردها بعد از انقلاب اسلامی، به ویژه در حوزه فرهنگی، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود و به همین دلیل این دانشگاه باید به فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشد.


طه هاشمی گفت: در زمان جنگ برای اینکه جوانان ما از تحصیل محروم نباشند آیت الله هاشمی رفسنجانی پیشنهاد تاسیس این دانشگاه را به امام راحل دادند و این نشان از آینده‌نگری عمیق ایشان بود.


وی با توجه به اینکه امروز تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش نمایان است، افزود: از 10 میلیون فارغ‌التحصیل بعد از انقلاب اسلامی، 5 میلیون نفر آنها از دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند و این دانشگاه اکنون یک میلیون و 700 هزار دانشجو و 100 هزار عضو هیئت علمی و کارمند دارد.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در 20 ماه گذشته و در دوره مدیریت جدید دانشگاه، اقدامات مهمی صورت گرفته است بیان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با یک خرد جمعی اداره می شود.


طه هاشمی تاکید کرد: در عرصه فرهنگ هم طرح های بزرگی را آغاز کرده ایم که یکی از آنها پرداختن به مشاهیر و بزرگان کشور و معرفی آنان به نسل جوان است.


این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح‌های اخلاق حرفه‌ای و سبک زندگی ایرانی _اسلامی نیز از دیگر طرح های فرهنگی دانشگاه آزاد است که آغاز شده است.


وی درباره منتقدان دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه «کسانی هستند که می خواهند به دانشگاه آزاد اسلامی ضربه بزنند»، گفت: تعبیر یکی از این افراد این بود که «دانشگاه آزاد اسلامی هر کجا که برود با خود فساد می برد» در حالی که این دانشگاه خود مروج فرهنگ است. در کنار این افراد، گروهی دیگر هم هستند که تحت تاثیر قرار می‌گیرند و به این دانشگاه حمله می کنند.


طه هاشمی در پایان از اضافه شدن 20 هزار عضو هیئت علمی و نیز افزوده شدن رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.


در پایان این مراسم از پیشگامان، روسای پیشین واحدهای دانشگاهی استان کرمان و دبیران و روسای سابق منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای تندیس یادمان همایش، تجلیل بعمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته