دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1396 - 15:54

اپیدمی بیماری در کربلا مشاهده نشده‌است

مسئول بهداشت محیط مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در کربلا با اعلام اینکه تاکنون درکربلا و هتل‌های تحت پوشش حج و زیارت اپیدمی بیماری نداشتیم، گفت: باتوجه به مشکلات تنفسی در میان مراجعان به مراکز درمانی هلال احمر، زائران حتما ماسک‌های فیلتردار با خود همراه داشته باشند.
کد خبر : 227628

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از جمعیت هلال احمر، ایمان شکیب‌خواه، با بیان این مطلب تصریح کرد: تمامی هتل‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت به صورت روزانه توسط بازرسان بهداشت محیط بازرسی شده و از نظر شاخص‌های بهداشتی، اسکان، نظارت و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.


وی افزود: تا به امروز غذای زائران در کربلا در دو آشپزخانه مرکزی ابوتراب و جرش با نظارت مستقیم کارشناسان ثابت بهداشت محیط پخت و میان زائران توزیع شده است.


شکیب‌خواه با اشاره به افزایش گرد و غبار و ریزگرد در هوای کربلا تشریح کرد: با توجه به افزایش گرد و غبار و ریزگردها در کربلا در چند روز اخیر، میزان مراجعه زائران به علت آلرژی و مشکلات تنفسی چندین برابر شده و با توجه به قیمت بالا و تعداد محدود ماسک‌های فیلتردار در عراق، به زائران توصیه می‌شود حتما قبل از سفر این ماسک را از داروخانه‌های کشور تهیه کرده و با خود به همراه داشته باشند.


وی درباره تامین آب‌ آشامیدنی بهداشتی گفت: زائران توجه داشته باشند که آب‌های لوله‌کشی در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها قابل آشامیدن نیست و تنها آب بهداشتی برای آشامیدن، آب‌های بسته‌بندی شده با ظاهر مناسب است و در صورت عدم دسترسی، لازم است آب را به مدت 20 دقیقه بجوشانند.


مسئول بهداشت محیط مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در کربلا افزود: عامل مراجعه بیش از 95 درصد افراد به درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت، ابتلا به بیماری‌هایی چون اسهال، آلرژی و حساسیت، گرفتگی عضلانی و آسم بوده که با مصرف آب و مواد غذایی بهداشتی همچنین شستن مرتب دست‌ها قبل از غذا خوردن و طی مراحل اصولی هر بار به مدت حداقل 20 ثانیه، می‌توان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد.


وی با اشاره به بازدید بازرسان بهداشتی از هتل‌ها و مراکز پخت غذا، افزود: 120 بازدید توسط بازرسان بهداشتی از هتل‌ها و مراکز پخت غذا انجام شده و در طی آن آموزش‌های لازم به مدیران کاروان‌ها، زائران و آشپزها داده شده همچنین کارشناسان بهداشتی بر رعایت بهداشت در موکب‌های بین راهی نظارت مستقیم دارند.


همچنین کانال تلگرامی آموزش سلامت ویژه اربعین به آدرس https://t.me/behdashthmc راه اندازی شده و زائران می‌توانند از این طریق از آخرین نکات آموزشی و بهداشتی در مورد سفر به کشور عراق مطلع شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته