دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1396 - 15:40
رئیس امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو:

توزیع دارو خارج از شبکه رسمی قاچاق محسوب می‌شود

رئیس امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو گفت: توزیع دارو خارج از شبکه رسمی شرکت‌های پخش ممنوع و قاچاق محسوب می‌شود و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر : 227548

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، سعدالله پرویزی، رئیس امور داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش سازمان غذا و دارو گفت: 70 شرکت پخش دارو در کشور وجود دارو که مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌اند که از این تعداد 10 شرکت در مرحله موافقت اصولی و 60 شرکت نیز در حال فعالیت هستند.


وی ادامه داد: از تعداد 60 شرکت که در حال فعالیت هستند مجوز 4 شرکت به دلیل عدم توجیه اقتصادی ابطال شده است و در حال حاضر 56 شرکت فعال هستند.


پرویزی اظهار کرد: دفاتر مرکزی شرکت‌های پخش دارو از طریق اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بازدید و نظارت و شعب‌ استانی نیز توسط معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی بازدید و نظارت می شوند.


وی عنوان کرد: تمامی مراحل توزیع دارو از طریق شرکت‌های پخش مجاز صورت می‌گیرد و توزیع دارو خارج از شبکه رسمی شرکت‌های پخش ممنوع و قاچاق محسوب می‌شود و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته