دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1396 - 11:00
زاهدی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات:

«تادا» نیاز به بررسی دوباره دارد/ سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها باید مدنظر وزیر علوم باشد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است تشکل دانشجویی «تادا» باید در دوره جدید وزارت علوم دوباره بررسی شود.
کد خبر : 227411

دکتر محمدمهدی زاهدی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره تشکل دانشجویی تادا و نظر کمیسیون آموزش مجلس در این‌باره به خبرنگار گروه دانشگاه گفت: «بهتر است این موضوع در دوره جدید وزارت علوم و در شورای مربوطه بررسی شود، ما می‌خواهیم همه امور فرهنگی و فعالیت تشکل‌ها در چارچوب قوانین و آیین‌نامه‌هایی باشد. درباره این تشکل هم فرقی نمی‌کند، مهم رعایت قانون است.»


او در پاسخ به اینکه نظر شما به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره این تشکل چیست؟ ادامه داد: «ملاک قانون است، باید درخواست‌شان بررسی شود، اگر از لحاظ قانونی همه مقررات و آیین‌نامه‌ها رعایت شود، مشکلی نیست.»


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اولویت‌های وزیر جدید علوم دولت دوازدهم افزود: «آقای غلامی باید برای عملیاتی کردن برنامه ششم توسعه گام‌های اساسی بردارد، حتما باید سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها را به عنوان یک سند بالادستی دنبال کند و موضوع اجرایی شدن آن را در ابعاد مختلف مدنظر قرار دهد. سند اسلامی شدن دانشگاه یک سند تحول بنیادی است که مسائل مربوط به آموزش، پژوهش، مدیریت ساختار و مباحث فرهنگی را دارد، بنابراین انتظار این است که این سند را جزو اولویت‌های خود قرار دهد.


زاهدی تاکید کرد: باید در آموزش عالی در دوره جدید تجدیدنظر شود و به سمت مهارتی شدن پیش رویم. توجه به رشته‌های میان رشته‌ای به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد اهمیت ویژه‌ای دارد. آمایش سرزمین براساس نیاز و توان منطقه، ملی و مباحث کارآفرینی بسیار مهم است. در پژوهش هم باید بازنگری شود، تا می‌توان باید به سمت پژوهش‌های مساله‌محور و کاربردی پیش رفت تا معضلی از کشور را حل شود.


او تصریح کرد: «باید آیین‌نامه فناوری اصلاح شود. این تغیر باید به نفع ایجاد خلاقیت، نوآوری و کاربرد فناوری بر اساس مقالات و ایده‌های علمی باشد، یعنی باید کاری کنیم که از حوزه ایده به عمل برسیم. توسعه شرکت‌های دانش‌بینان، شهرک‌های رشد، توجه ویژه به استارآپ‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد.»


گفتنی است "خبرگزاری آنا" در نمایشگاه مطبوعات از ساعت 9:30 تا 20:30 در راهروی اصلی، غرفه 150 میزبان مخاطبان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته