دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1394 - 13:02

آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل دولت ائتلافی در ترکیه

پس از استعفای احمد داود اوغلو از سمت نخست‌وزیری، احزاب برای گفت‌وگو درباره تشکیل حکومت ائتلافی وارد مذاکره با یکدیگر شده‌اند.
کد خبر : 22740

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از کردپرس، پس از استعفای احمد داوود اوغلو از مقام نخست‌وزیری بر اساس قانون اساسی ترکیه، دیدارها، مذاکرات و رفت و آمد‌های احزاب برای تشکیل حکومت ائتلافی افزایش پیدا کرده است.


بعد از آن که کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه (CHP) در خصوص احتمال ائتلاف این حزب با احزاب حرکت ملی و دموکراتک خلق‌ها سخن گفت در آنکارا دیدارهای مختلفی در این ارتباط صورت گرفت.


در این خصوص برخی سیاستمداران حزب CHP که در انتخابات ریاست جمهوری نیز با حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) در خصوص حمایت از اکمل الدین احسان اوغلو به توافق رسیده بودند با این حزب تماس برقرار کردند.


در این راستا نیز اولین دیدار با اکمل الدین احسان اوغلو نماینده حزب حرکت ملی صورت گرفته است. برای کسب اطلاع در خصوص این که حزب دموکراتیک خلق‌ها نیز از این ائتلاف حمایت خواهد کرد یا نه، نماینده حزب جمهوری‌خواه خلق بعد از این دیدار با نماینده حزب کردهای ترکیه نیز وارد مذاکره خواهد شد تا برای تشکیل حکومت ائتلافی 3 گانه نظرات این حزب را نیز جویا شود.


از طرف دیگر حزب عدالت و توسعه نیز در اولین دیدار خود با MHP در خصوص ائتلاف AKP + MHP مذاکراتی را آغاز کرده اند. حزب عدالت و توسعه به صورت جدی در حال مذاکره با تمامی احزاب راه یافته به پارلمان این کشور است.


دیدارهایی که شروع شده است هنوز در سطح دیدار رهبران احزاب صورت نمی‌گیرد و فقط نمایندگان احزاب و معاونین حزب‌ها با یکدیگر دیدار کرده و نتایج آن را به رهبران انتقال خواهند داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته