دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1394 - 12:58
کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با آنا:

باد شدید در 5 استان کشور، گرد و خاک به پا می‌کند

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید در 5 استان تهران، قم، مرکزی، البرز و سمنان و شمال اصفهان تا روز شنبه خبر داد که باعث ایجاد گرد و خاک در آسمان این مناطق خواهد شد.
کد خبر : 22734

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اعلام این خبر، در خصوص وضعیت جوی مناطق مختلف کشور تا دو روز آینده توضیح داد: از بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، برای سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز جنوبی و بخش‌هایی از زاگرس مرکزی بارش پراکنده همراه با وزش باد و گاهی رعد و برق پیش‌بینی شده است.


وی افزود: این شرایط جوی تا روز شنبه در مناطقی از استان‌های مرکزی، البرز، تهران، قم، سمنان و شمال اصفهان ادامه داشته و همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود که البته شب‌ها از شدت آن کاسته می‌شود.


گودرزی همچنین تصریح کرد: امروز و فردا در اثر طوفان آشوبا، بیشتر مناطق دریای عمان، مواج و طوفانی بوده و در مناطق جنوب سیستان نیز شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود.


وی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز استان تهران در پاره‌ای از نقاط درگیر بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید بوده و شهرهای جنوبی آن گردوخاک خواهند داشت.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور از روند تدریجی افزایشی دما در کشور خبر داد و یادآور شد: پدیده گرد و غبار تا دو روز آینده در بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب و غرب کشور ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته