دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش اسپانیا به احتمال پذیرش پناهندگی «پیگدمون» ازسوی بلژیک

وزیر خارجه اسپانیا احتمال پذیرش درخواست پناهندگی رئیس معزول منطقه کاتالونیا از سوی بلژیک را غیرعادی و تعجب‌برانگیز خواند.
کد خبر : 227335

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، «آلفونسو داستیس» (Alfonso Dastis) وزیر خارجه اسپانیا در واکنش به احتمال پذیرش درخواست پناهندگی «کارلوس پیگدمون» رئیس معزول منطقه کاتالونیا از سوی بلژیک اعلام کرد که این اقدام «غیرعادی و تعجب‌برانگیز» است.


به گزارش آناتولی، وزیر خارجه اسپانیا با تاکید بر اعتماد متقابل میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روند اجرائی حاکمیت قانون گفت: در وضعیت کنونی کاتالونیا، شروط لازم برای درخواست پناهندگی وجود ندارد.


وی ادامه داد: انتظار ندارم کارلوس پیگدمون از بلژیک درخواست پناهندگی کند و یا اینکه بروکسل آن را بپذیرد.


لازم به ذکر است، پس از آنکه چهار روز پیش پارلمان کاتالونیا قطعنامه استقلال از مادرید را به تصویب رساند، مجلس سنای اسپانیا نیز با رأی به فعال‌سازی ماده ۱۵۵ قانون اساسی، خودمختاری این منطقه را سلب کرد؛ تحولاتی که تنش ها میان دولت مرکزی مادرید و کاتالونیا را وارد مرحله جدیدی کرده است.


در همین راستا، دادگاه عالی اسپانیا ساعاتی پیش اعلام کرد که «کارمه فورکادل» رئیس پارلمان کاتالونیا به همراه ۵ قانونگذار دیگر از این منطقه باید برای ادای شهادت در روزهای دوم و سوم ماه نوامبر سال جاری میلادی در دادگاه حضور یابند.


از سویی، دادستان کل اسپانیا نیز دیروز اعلام کرده بود که رهبر معزول منطقه کاتالونیا را به شورش و فتنه متهم می داند.


روزنامه گاردین نیز امروز به نقل از رئیس معزول منطقه کاتالونیا که چند روزی است به همراه چند نفر از اعضای دولت منحله پیشین خود در بروکسل به سر می برد، اعلام کرد که وی گفته است برای دریافت پناهندگی در بلژیک به سر نمی برد.


«کارلوس پیگدمون» رئیس معزول منطقه کاتالونیا در سخنان خود گفته بود: پس از حصول اطمینان از عادلانه بودن فرایند قضائی اسپانیا فوراً بازخواهم گشت. اکنون برای برخورداری از آزادی و امنیت در فعالیت هایم هم اکنون در بلژیک به سر می برم.


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب