دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس شرکت روس اتم در بوشهر:

روسیه می‌تواند ظرفیت تولید برق هسته‌ای ایران را تا ۱۲۰۰ مگاوات افزایش دهد

رئیس شرکت روس اتم از تمایل روسیه برای تأمین بیش از یک‌هزار مگاوات برق هسته‌ای در ایران خبر داد و گفت: در صورت تفاهم‌ نهایی روسیه آمادگی ساخت نیروگاه هسته‌‌ای با ظرفیت تا یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات را دارد.
کد خبر : 227307

به گزارش گروه رسانه های آنا، آلکسی لیخاچف ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه، روسیه بر اساس قرارداد نسبت به تحقق آن در ساخت نیروگاه اتمی جدید اقدام می‌کند اظهار داشت: روسیه به تفاهم‌نامه‌ها پایبند است و در ساخت دو راکتور جدید در بوشهر وظیفه دارد بر اساس قرارداد منعقدشده اقدام کند.


وی با اشاره به اینکه ظرفیت هر کدام از نیروگاه‌های جدید هسته‌‌ای بوشهر 1050 مگاوات است، گفت: در ساخت دو راکتور جدید در بوشهر در مجموع ظرفیت 2100 مگاوات برق جدید به توانمندی صنعت برق هسته‌ای ایران افزوده می‌‌شود.


رئیس شرکت روس اتم با ابراز اینکه در تفاهم‌‌نامه منعقدشده تا 8 بلوک برق صنعتی برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: در تفاهم‌نامه همکاری ایران و روسیه ساخت هشت بلوک نیروگاهی است که این بلوک‌ها می‌تواند در سایت‌های دیگری غیر از سایت نیروگاه اتمی بوشهر احداث شود.


لیخاچف با اعلام اینکه تکمیل واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر 7 سال طول می‌کشد، گفت: راکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر 7 سال و راکتور سوم نیز دو سال بعد از آن راه‌اندازی می‌شود.


وی از افزایش تولید برق هسته‌ای در ایران خبر داد و تصریح کرد: در صورت تمایل ایران روسیه می‌تواند ظرفیت تولید برق هسته‌ای تا یک‌هزار و 200 مگاوات افزایش دهد.


رئیس شرکت روس افزود: در صورت انعقاد تفاهم‌نامه ظرفیت تولید برق هسته‌ای ایران به 10هزار مگاوات افزایش می‌یابد.


وی درباره ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای کنار خلیج فارس خاطرنشان کرد: چون ایران کشوری خشک است ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای بزرگ فقط کنار خلیج فارس میسر است.


منبع: تسنیم


انتهای پیام/

برچسب ها: ایران و روسیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته