دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1396 - 21:42
شهردار منطقه 13 تهران در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات:

توافق شهرداری و محیط‌زیست برای ساخت بزرگراه شوشتری در زیر اراضی سرخه‌حصار

شهردار منطقه 13 تهران گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در شورای شهر حضور داشت، قول مساعد داده شد تا مجوز ساخت بزرگراه شهید شوشتری صادر شود.
کد خبر : 227277

مرتضی رحمان زاده , در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری آنا و در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به این نکته که تمام موارد و الزامات زیست‌ محیطی از سوی سازمان فنی و مهندسی شهر تهران و مشاورطراحی زیست محیطی پروژه در ساخت بزرگراه شهید شوشتری در نظر گرفته شده ، افزود: در این پروژه فرا منطقه ای با هماهنگی معاونت محترم فنی و عمران شهرداری تهران به عنوان دستگاه متولی ومجری تلاش شده تا با اتخاذ تدابیر لازم ملاحظات زیست‌محیطی و حفظ فضای سبز مدنظرقرارگیرد و به نظر میرسدروز گذشته نیز مدیرکل محیط‌زیست از صدور مجوز ساخت این پروژه خبر داده است.


وی ادامه داد: برای احداث بزرگراه شهیدشوشتری با طراحی و اجرای تونل‌های موازی رفت و برگشت و همچنین در امتداد آن از روش "کند و پوش" پارک جنگلی سرخه‌حصار ؛ دره رزک و اراضی واقع در طول مسیر بزرگراه به دور از هرگونه آسیب‌های زیست محیطی خواهد بود.


وی با بیان اینکه بزرگراه شهید شوشتری در مقاطع معارض با فضای سبز از تراز منفی یک اراضی سرخه‌حصار عبور خواهد کرد، تصریح کرد: شهرداری منطقه ١٣ به عنوان منطقه دوستدار محیط زیست متعهد به حفظ و نگهداری اکوسیستم طبیعی بوده که از رویکردهای اصلی شهرداری تهران می‌باشد و رویکرد منطقه ١٣ هم حرکت در راستای این سیاست‌هاست.


وی تاکید کرد: شهرداری تهران در کنار رفع مشکلات ترافیکی، کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش زمان سفر، با ارائه طرح نهایی که مد نظر سازمان محیط زیست است، در واقع متعهد به رعایت این موضوع است که هیچ آسیبی به محیط‌ زیست این منطقه وارد نشود.


رحمان زاده اظهار داشت: با محوریت حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران وسازمان مهندسی و عمران شهر تهران، کارگاه‌های اجرای این پروژه تجهیز شده و در خارج از محدوده سرخه‌حصار نیز کار احداث بزرگراه در حال انجام است، و با صدور مجوز محیط‌ زیست در قسمت‌های دیگر پروژه کار با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت.


وی ابراز امیدواری کرد که با احداث این بزرگراه، گام بلندی دربه پایان رساندن کمربندی جنوب‌شرق تهران برداشته شود و حتماتاثیرات شگرفی در حل مشکلات ترافیکی شهروندان خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته