دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1396 - 13:31

اعتراف مشاور پیشین ترامپ به دروغگویی

مشاور پیشین دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، اعتراف کرد به پلیس فدرال آمریکا در زمینه ارتباط با مقام‌های نزدیک به دولت روسیه، دروغ گفته‌است.
کد خبر : 227121

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب سایت سی. ان. ان، جورج پاپادوپولوس مشاور سیاست خارجی پیشین ترامپ در دوره کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری، به جرم خود مبنی بر دروغگویی به پلیس فدرال آمریکا (FBI) در زمینه ارتباط با مقام‌های نزدیک به دولت روسیه، اعتراف کرد.


جورج پاپودوپولوس اعتراف کرده است با مقام‌های روس و فردی که خود را از نزدیکان ولادیمیر پوتین معرفی کرده بود، تماس‌هایی داشته است. آن فرد روس گفته بود می تواند اطلاعاتی مهم را درباره هیلاری کلینتون در اختیار ستاد ترامپ قرار بدهد.


اعتراف پاپادوپولوس و پذیرش همکاری با پلیس فدرال آمریکا، از دید افراد و نهادهایی که ترامپ و ستاد انتخاباتی‌­اش را به داشتن روابط نزدیک با دولت روسیه و مقام های روس متهم می کنند، مهمترین دلیل برای نشان دان پیوند ستاد ترامپ و روسیه و دخالت این کشور در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا قلمداد می شود.


از سوی دیگر، پل مانوفورت مدیر پیشین ستاد ترامپ و ریک گیتس یکی دیگر از مقام های این ستاد، از سوی رابرت مولر بازرس ویژه پرونده ترامپ- روسیه به ارتکاب چندین فقره جرم فدرال متهم شده اند. پل مانافورت و ریچارد گیتس روز دوشنبه (8 آبان) در دادگاه حاضر شدند و برخلاف پاپادوپولوس، اتهام های مطرح شده علیه خود را نپذیرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب