دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1396 - 13:20
مجید کیهانی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات

نیاز اصلی دوومیدانی افزایش دانش مربیان است/ یکی از پاک ترین فدراسیون های ورزشی هستیم

 رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: ما دوست داریم تفتیان کارش را با مربی اش ادامه دهد اما برخی مشکلات مانند حضور او در ایران کار را سخت کرده است.
کد خبر : 227101

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات درباره برنامه های ایران با فدراسیون دوومیدانی لهستان گفت: «چند وقت پیش مسئولان فدراسیون دوومیدانی که به ایران آمده بودند، از منطقه گردشگری کیش بازدید کرده بودند و به این نتیجه رسیده بودند که کیش در فصل زمستان محل مناسبی برای برگزاری اردوهای آنهاست به همین دلیل به ما این پیشنهاد را دادند که اردوی مشترکی با آنها داشته باشیم.


وی ادامه داد: «هفته گذشته من برای چند هدف به لهستان سفر کردم، یکی از هدف های ما بحث جذب مربی خارجی در چندماده بود و دیگر بحث تهیه تجهیزات ورزشی برای دوومیدانی کاران بود. اتفاقا در همان مدتی که من در لهستان بودم سمینار دوومیدانی برگزار شد که دو روز در آن مراسم شرکت کردم. خدا را شکر دستاوردهای این سفر خوب بود، آنها سخت کار نمی کنند بلکه درست کار می کنند و این مهمترین نکته بود.»


رئیس فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد: «در لهستان همه موفقیت هایی که در دوومیدانی به دست می آید بر محور مربی و نظارت بر عملکرد اوست. ما در تلاش هستیم که بخشی از دانش مربیان خودمان را ارتقا دهیم و این امر هم از سوی جذب مربیان برای سپری کردن یک دوره آموزشی در فدراسیون دوومیدانی مسیر است.»


کیهانی در مورد تهیه تجهیزات ورزشی برای دوومیدانی کاران اظهار کرد: «هنوز در این مورد نتوانستیم به توافق برسیم چرا که قیمت های لهستان نسبت به ما افزایش چشمگیری دارد به هر روی توافق هنوز حاصل نشده و قرار است فدراسیون دوومیدانی لهستان ورود کند تا اگر بتوانیم با آنها توافق کنیم و تجهیزات را از لهستان برای دوومیدانی کاران فراهم کنیم.»


رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد برنامه ریزی جهت حضور در مسابقات جاکاراتا عنوان کرد:« اصلی ترین هدف فدراسیون دوومیدانی اعزام ورزشکارانی است که شانس کسب مدال آنها بالاست. ما وضعیت تک تک دوومیدانی کاران را در آسیا بررسی کردیم و افرادی که شانس مدال آوری آنها بالاست تقریبا مشخص شده اند. فکر می کنم از هفته آینده وضعیت اردوها و تمرینات دوومیدانی کاران برای حضور قدرتمند در مسابقات جاکارتا به صورت دقیقا مشخص شود.»


کیهانی‌ همچنین‌ در‌مورد‌ اختلافاتی که تفتیان با فدراسیون دوومیدانی پیدا کرده بود، اظهار کرد: «مشکلات برطرف شد و دو طرف صحبت های خودشان را مطرح کردند و مشکل خاصی از ابتدا نبود. ما بیشتر بر روی مربی تفتیان صحبت کردیم و نظر اصلی مان است که او با تفتیان کارش را ادامه دهد اما برخی مشکلات مانند حضور او در ایران کار را سخت کرده است. مشکلات مربی تفتیان بخشی از آن به دلیل قیمت این مربی است، در حال حاضر موضوع اصلی حضور او در ایران است؛ما نمی توانیم مربی داشته باشیم که او در فرانسه باشد و ورزشکار ما در ایران باشد.»


وی به وضعیت احسان حدادی اشاره کرد و گفت:« فعلا احسان اردویی در کشور امریکا دارد و چند مربی هم برای او مدنظر گرفته ایم البته یکی از گزینه ها به کلی حذف شد چرا که شرایط آمدن به ایران را نداشت و چند گزینه دیگر مطرح شده که قصد داریم مذاکرات را با آنها انجام دهیم و بهترین مربی را در همین چند روز آینده برای او انتخاب کنیم.»


کیهانی در پایان به وضعیت دوپینگ در دوومیدانی اشاره کرد و گفت: «خدا را شکر می توانیم بگوییم یکی از پاک ترین فدراسیون های ورزشی هستیم، از ابتدای سال جاری تا به امروز 80 تست دوپینگ از ورزشکاران گرفته شده است که در هیچ تستی ورزشکار دوپینگی نداشتیم و امیدوارم این روند در سال های بعد ادامه پیدا کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته