دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سیدهادی طباطبایی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات:

منصوریان نتوانست ایده‌اش را اجرا کند/ تغییر دروازه‌بان در استقلال فنی نیست

دروازه‌بان سابق استقلال گفت: منصوریان وقتی دید که ایده بازی مالکانه به نتیجه نمی‌رسد باید سبک بازی‌اش را عوض می‌کرد.
کد خبر : 227088

سیدهادی طباطبایی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات درباره جدایی علیرضا منصوریان از استقلال گفت: «شاید خیلی‌ها از منصوریان ایراد بگیرند که برای او رود بوده که هدایت تیم استقلال را برعهده گرفت. این موضوع ممکن است برای مربیانی دیگر هم درباره استقلال یا پرسپولیس و یا هر تیم بزرگ دیگری مطرح شود ولی من مخالف این ایده هستم.»


او ادامه داد: «در دنیای فوتبال خیلی از فوتبالیست‌های بزرگ بلافاصله پس از آنکه از دنیای بازیگری خارج می‌شوند به مربیگری روی می‌آورند و اتفاقا هدایت تیم‌های صاحب نامی را هم در اختیار می‌گیرند. این موضوع که یک مربی پس از دوران بازیگری بتواند موفق باشد یا نه، به خود آن فرد بازمی‌گردد. بالاخره هر شخصی که می‌خواهد سرمربی شود دوره‌هایی می‌بیند و تفکرات مختلفی در خصوص شیوه‌های بازی به ذهنش می‌رسد که تلاش می‌کند آن را در هر تیمی که هدایتش را برعهده گرفت، پیاده کند.»


دروازه‌بان سابق استقلال افزود: «من معتقدم به علی منصوریان در استقلال فرصت به اندازه کافی داده شد و او هم تلاش کرد تا ایده‌هایش را در تیمی که سرمربی‌اش بود، پیاده کند. همان‌طور که او ایده‌هایش را در تیم نفت‌تهران اجرایی می‌کرد. منصوریان ایده‌هایی در زمان هدایت استقلال در نظر داشت که در مقطع حضورش در این تیم خیلی به کار نیامدند. فکر می‌کنم نا باید به مسائل واقعی‌تر نگاه کنیم. به نظرم منصوریان باید با توجه به شرایطی که استقلال در آن قرار داشت و با توجه به ظرفیت‌هایی که در فوتبال ایران وجود داشت، تیمش را جلو می‌برد که به نظرم وی به طور کامل بر واقعیت‌ها مسلط نشد.»


وی در ادامه تصریح کرد: «منصوریان ایده اصلی‌اش این بود که فوتبالی ارائه کند که بر مبنای آن مالکیت توپ بیش از اندازه در اختیار تیمش باشد و ضمن ارائه فوتبالی زیبا آن را روی زمین پیاده کند. داشتن یک ایده یک موضوع است و اینکه آن را چگونه اجرایی کنیم موضوع دیگری است. معتقدم منصوریان نتوانست راه‌های پیاده کردن ایده‌اش را به درستی طی کند. به نظرم او وقتی دید که ایده بازی مالکانه به نتیجه نمی‌رسد باید سبک بازی‌اش را عوض و از راه‌حل دیگری استفاده می‌کرد. متاسفانه او اصرار بر اجرای یک شیوه داشت که نهایتا منجر به جدایی‌اش از استقلال شد.»


طباطبایی در خصوص حضور وینفرد شفر در استقلال و آینده این مربی آلمانی در این تیم اظهارداشت: «نتایجی که شفر به دست آورد را نمی‌توان ملاک قضاوت شفر در استقلال دانست. نوع آمدن این مربی به استقلال به تیم شوکی وارد نکرد. اسم‌های بزرگی برای آمدن به استقلال مطرح و به نام شفر هم اشاره شد که هواداران نسبت به حضور این مربی موضع گرفتند. نهایتا شفر به استقلال آمده و حالا باید صبر کنیم تا چندین هفته بگذرد و سپس کیفیت فنی این مربی را مورد قضاوت قرار دهیم.»


او در مورد اینکه شفر را در 3 بازی که هدایت استقلال را برعهده داشته چگونه مربی دیده است، بیان کرد: «اولین چیزی که من در بازی با فولاد که اولین تجربه شفر بود، در استقلال دیدم نظم تیمی بود که در بازی‌های قبلی وجود نداشت. مشخصا منصوریان هم به دنبال نظمی بود که به آن نرسید. باید صبر کنیم تا پروسه نظم جدیدی که شفر وارد تیم استقلال کرده طی شود و واکنش بازیکنان به خواسته سرمربی‌ جدید چیشت. ساختار تاکتیکی جدیدی وارد تیم استقلال شده که در طول زمان نتیجه آن معلوم می‌شود.»


کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه به نظرش استقلال با شفر چه رتبه‌ای را می‌تواند در پایان فصل به‌دست آورد، تصریح کرد: «خیلی سخت است استقلال خود را به رده‌های بالای جدول برساند. البته تا اینجای فصل خیلی تیم‌ها امتیاز از دست داده‌اند. در فوتبال هیچ چیزی نشد ندارد. استقلال کار سختی برای بازگشت به جمع مدعیان دارد ولی اگر تلاش کند می‌تواند مدعی شود.»


وی در مورد خریدهای بازیکنان با تجربه و پا به سن گذاشته در ابتدای فصل از سوی منصوریان گفت: «من به این موضوع از منظر دیگری ورود پیدا می‌کنم. بازیکنانی مثل مجتبی جباری برای استقلال زحمت کشیده‌اند و اگر قرار است از آنها استفاده نشود هم باید با آنها خداحافظی صورت گیرد که در شان آن بازیکنان باشد. هرچند این مشکل از دیرباز در باشگاه استقلال وجود داشته و شیوه استفاده از کسانی که برای این باشگاه زحمت کشیده‌اند، نامناسب بوده است.»


طباطبایی ادامه داد: «فوتبال در فرهنگ جامعه اثربخش است. وقتی باشگاه استقلال رفتار مناسبی با بازیکن قدیمی‌اش نمی‌کند، این موضوع در جامعه اثرگذار است. در تمام دنیا برای بازیکنانی که سال‌های سال در یک تیم بازی کرده‌اند احترام قائل هستند. برای آن بازیکن جایگاه مشخصی تعریف می‌شود. ما هر وقت که مسائل حرفه‌ای فوتبال دنیا به نفع‌مان باشد آن را انجام می‌دهیم وقتی برخلاف میل‌مان می‌شود، می‌گوییم ما هنوز حرفه‌ای نشده‌ایم.»


دروازه‌بان سابق استقلال در مورد اینکه سیدحسین حسینی به سیدمهدی رحمتی ترجیح داده می‌شود، گفت: «من مدت‌هاست که کار دروازه‌بانی نمی‌کنم و انتخاب هر بازیکنی در هر پستی بر عهده سرمربی آن تیم است. البته من معتقدم تغییر دروازه‌بان اول در استقلال فقط به مسائل فنی برنمی‌گردد.»


او در مورد شکست استقلال در دربی 85 گفت: «به نظرم استراتژی وینفرد شفر در دربی کاملا اشتباه بود. وقتی بازیکنان استقلال از لحاظ بدنی در فرم ایده‌آلی قرار ندارند و استقلال در خلق موقعیت دچار مشکل است، بهترین استراتژی این بود که استقلال برای گل نخوردن وارد زمین می‌شد و به‌گونه‌ای دفاع می‌کرد که دروازه‌اش باز نمی‌شد. بعد اگر می‌توانست برای به گل رسیدن در ضدحملات استفاده می‌کرد. استقلال برای خلق موقعیت دچار مشکل بود و به همین خاطر هم وقتی گل خورد نتوانست آن را جبران کند.»


طباطبایی درباره برخورد کمیته اخلاق با مسئله قلیان کشیدن بازیکنان عنوان کرد: «این مسئله از دیرباز وجود داشته و مربوط به امروز نیست. هر چه قدر که موضوع استعمال قلیان مطرح شود، قبح این قضیه شکسته می‌شود. رسانه‌ها وظیفه ذاتی‌شان خبررسانی است ولی اگر به این موضوع از سوی نهادهای دیگر پرداخته نشود، قبح این موضوع شکسته نمی‌شود و بازیکنان حرمت قائل می شوند.»


وی درباره کمیته فنی تیم استقلال نیز اظهارداشت: «من خیلی در جریان امور قرار ندارم. دوستان ما در این کمیته مشغول به کار هستند اما در زمانی که انتخاب‌های خودشان را اعضای کمیته فنی کردند، خیلی متوجه نشدم که چرا این کمیته تشکیل شده است.»


"خبرگزاری آنا" در نمایشگاه مطبوعات از ساعت 9:30 تا 20:30 در راهروی اصلی، غرفه 150 میزبان مخاطبان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته