دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1394 - 11:03

مهاجمان رضا ضراب به 5 سال حبس محکوم شدند

مهاجمانی که چند هفته پیش به ماشین رضا ضراب تاجر ایرانی مقیم ترکیه حمله کرده بودند، به 5 سال حبس محاکمه شدند.
کد خبر : 22703

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه حریت چاپ ترکیه، رضا ضراب تاجر ایرانی الاصل و متهم اصلی پرونده فساد مالی در ترکیه موسوم به عملیات 17 دسامبر که چندی پیش تبرئه شد، چندی پیش مورد حمله چند مهاجم قرار گرفت.


دادگاه استانبول نیز مهاجمان به خودوری این فرد را 5 سال حبس محاکمه کرد.


این تاجر ایرانی الاصل در سال 2013 در جریان یک پرونده مهم اقتصادی که به برکناری برخی اعضای کابینه ترکیه انجامید دستگیر شده بود.


ضراب سال گذشته و پس از گذراندن چند ماه زندان به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود و دادگاه حکم داده بود تا زمان صدور رای از استانبول خارج نشود.


پس از آزادی نیز، دادگاه استانبول ابا صدور حکمی قرار منع تعقیب رضا ضراب و 52 متهم دیگر پرونده فساد مالی بزرگ این کشور را صادر کرد. در حکم دادگاه آمده بود که متهمان این پرونده به دلیل نبود عناصر کافی مجرمیت تبرئه می‌شوند.


پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه جنجال گسترده‌ای بر پا کرد و مخالفان حزب حاکم ترکیه از این پرونده به عنوان یک رسوایی مالی بزرگ یاد می‌کنند.
حزب حاکم ترکیه اما با رد این اتهامات گفت که پرونده‌سازی برای متهمان کار دولت موازی بوده است که قصد دارد به دولت اردوغان و حزب حاکم ترکیه ضربه بزند.


حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه، حامیان فتح الله گولن روحانی متنفذ ترکیه‌ای ساکن آمریکا در پلیس و دستگاه قضایی را به پرونده سازی به منظور خدشه دار کردن وجهه دولت متهم می‌کنند.


گفته می‌شود ضراب با شرکت‌های متعلق به بابک زنجانی تاجر دیگری که در زندان ایران به سر می‌برد همکاری اقتصادی داشته است. موضوعی که ضراب آن را رد کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه رضا ضراب
ارسال نظر
قالیشویی ادیب