دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1394 - 10:40
در مجمع فوق‌العاده خانه احزاب

کواکبیان: رهبری فرمودند که مطلقاً با تحزب مخالفت نداریم/ طرح پیشنهاد شبکه مخصوص احزاب در صداوسیما

رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب گفت که مگر خود رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر در کسوت دبیرکلی حزب جمهوری اسلامی حاضر نشدند و مگر ایشان نفرمودند که ما مطلقاً با تحزب مخالفت نداریم و این امر با وحدت جامعه منافاتی ندارد.
کد خبر : 22698

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مصطفی کواکبیان صبح امروز در نشست مجمع عمومی فوق العاده خانه احزاب اظهار کرد: متأسفانه خانه احزاب در اثر برخی بی‌مهری‌ها و تنگ‌نظری‌ها و خودخواهی‌ها حدود چهار سال تعطیل شده بود. در حالی که این تشکل می تواند مدافع حقوق صنفی احزاب و تشکل‌های سیاسی باشد، به تقویت تحزب و توسعه تشکل‌های سیاسی کمک کند و احزاب را از وضعیت اسف‌بار کنونی درآورد.
وی افزود: اگر می‌گوییم هر رقابتی بدون وجود تشکل‌های برآمده از متن مردم شکل نمی‌گیرد پس چرا باید شاهد این همه تعلل و بی‌مهری باشیم به طور مثال در خانه ملت طرح محدودسازی احزاب تصویب و حتی در ضمن آن از احزاب مالیات اخذ شود.


دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای راه‌اندازی حزب جمهوری اسلامی کمک مالی می‌کرد و حتی از ضرورت راه‌اندازی حزب جهانی مستضعفان در مقابل مستکبران جهانی سخن می‌گفت و با موافقت نسبت به انشعاب مجمع روحانیون مبارز در جامعه روحانیت مبارز بر تکثرگرایی سیاسی صحه می‌‌گذاشت و بارها بر این نکته تاکید می‌کردند که در چهارچوب جمهوری اسلامی تمامی افراد می توانند آزادانه اظهارنظر کنند. با این وجود، این سؤال بی‌جواب است که چرا هنوز باید مشکلات عدیده‌ای برسر راه احزاب کشور را تجربه می‌کنیم؟


وی ضمن انتقاد از مشکلات عدیده بر سر راه احزاب یادآور شد: مگر خود رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر در کسوت دبیرکلی حزب جمهوری اسلامی حاضر نشدند؟ و مگر ایشان نفرمودند که ما مطلقاً با تحزب مخالفت نداریم و این امر با وحدت جامعه منافاتی ندارد.


کواکبیان تاکید کرد: امیدوارم که در سال همزبانی و همدلی دولت و ملت، همه احزاب کشور اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و سایر احزاب بتوانند با وحدت مبنایی خویش گام‌های بلندی در جهت اهداف نظام جمهوری اسلامی بردارند.


رئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب با اشاره به دستور کار امروز خانه احزاب گفت: در جلسه امروز قرار است به اصلاح اساسنامه پرداخته و در صورت موافقت با تشکیل مجمع عمومی عادی، انتخاب اعضای شورای مرکزی را داشته باشیم.


دبیرکل حزب مردمسالاری ادامه داد: در این مجمع عمومی قرار نیست به اصلاح همه مواد اساسنامه بپردازیم و پس از تشکیل شورای مرکزی در مجامع عمومی عادی به همه پیشنهادها از جمله 35 پیشنهاد واصل شده رسیدگی خواهیم کرد.


کواکبیان در ادامه به برخی از این پیشنهادات اشاره کرد و گفت: معرفی نماینده‌ای به کمیسیون ماده 10 قانون احزاب وزارت کشور، پیگیری ایجاد شبکه مخصوص احزاب در صدا و سیما و حتی راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی از سوی خانه احزاب، افزایش تعداد کمیته‌های خانه احزاب همچون کمیسیون‌های دولت و مجلس، ایجاد کمیته انضباطی و راه‌اندازی دوره‌های آموزشی و امثال آن از جمله این پیشنهادات است.
وی در ادامه گفت: بر اساس مصوبه هیئت رئیسه مجمع عمومی فوق‌العاده، مصوبه امروز این است که صرفاً به اصلاح دو ماده از اساسنامه که باعث برخی اختلافات شده یعنی ماده 15 و 22 اساسنامه بپردازیم و در همین راستا به 14 پیشنهاد در خصوص همین 2 ماده بسنده کنیم و سپس رأی‌گیری شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته