دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حمید استیلی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات

حذف باشگاه‌ها از آسیا به سود فوتبال است/ دربی بار فنی خاصی نداشت

سرمربی سابق پرسپولیس گفت: یک بار باید محروم شویم تا همه چیز درست شود، مگر در این سال‌هایی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کردیم چه کار مهمی انجام دادیم.
کد خبر : 226961

حمید استیلی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات درباره شرایط تیم پرسپولیس در حال حاضر گفت: «بعد از بردی که تیم پرسپولیس در دربی به دست آورد شرایط روحی - روانی تیم خیلی بهتر از قبل شده‌‌است. متاسفانه پیش از این تیم افت کرده بود که دلایل متعددی داشت. یکی از عوامل باختی بود که تیم مقابل الهلال عربستان متحمل شد. روحیه بازیکنان تا حدود زیادی افت پیدا کرده بود.»


او ادامه داد: «محرومیت و مصدومیت چند بازیکن اصلی مثل مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده در روند حرکتی تیم تاثیرگذار بود. سیستم چهار چهار دو لوزی پرسپولیس تبدیل به چهار چهار دو خطی شد. مهم‌ترین فاکتور پرسپولیس مالکیت توپ بود که در چند بازی گذشته آن را ندیدیم. در دربی هم که پرسپولیس برنده شد به خاطر آن بود که در نیمه نخست به خط حمله سرعت داد و از کندی خط دفاع استقلال به گل رسید و در نیمه دوم هم مدیریت کرد و اجازه نداد استقلال حمله خطرناکی را ایجاد کند. به صورت کلی دربی بار فنی خاصی نداشت.»


سرمربی سابق پرسپولیس درباره خطر محرومیت 4 باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: «مدت‌هاست که اعلام شده باشگاه‌های ایرانی دچار مشکل هستند چون تیم‌های ما زیر نظر دولت قرار دارند. هر مدیری می‌‌آید قرارداد یکی دو ساله می‌بندد و بعد از آن هم می‌رود. پول بازیکن و مربی داده نمی‌شود. یک بار باید محروم شویم تا همه چیز درست شود. هیچ اتفاق خاصی هم رخ نمی‌دهد که یک سال در آسیا بازی نکنیم. مگر این همه سال که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کردیم چه کار مهمی انجام دادیم.»


وی افزود: «مدیران فوتبالی ما باید بدانند قراردادی که می‌بندند باید به آن پایبند باشند. همین جوری قرارداد برای دادن پول بی‌رویه نبندند و باشگاه را بدهکار کنند. نسبت به پولی که باشگاه دارد، قرارداد بسته شود. ما نیاز داریم تا محروم شویم بلکه مدیران از خواب غفلت بیدار شوند.حذف باشگاه‌ها از آسیا به سود فوتبال است.»


استیلی در خصوص تمدید قرارداد برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس تصریح کرد: «باید برانکو بماند چون این مربی با بازیکنان هماهنگ است. قرارداد چنین مربی باید 6 ماه مانده به پایان تمدید شود. وقتی باشگاه پرسپولیس می‌بیند که با برانکو در مسیر موفقیت است دلیلی ندارد که دقیقه 90 به دنبال تمدید قرارداد باشد. هم مربی طاقچه بالا می‌گذارد و رقم قرارداد را بالا می‌برد. هم اینکه هواداران می‌ترسند که شاید سرمربی موفق تیم قراردادش را تمدید نکند.»


او تاکید کرد: «اگر باشگاه به این نتیجه رسید که با برانکو ادامه ندهد باید هر چه زودتر به فکر جذب سرمربی دیگری باشد تا در زمان جدایی برانکو تیم بدون سرمربی نماند و زمان هدر نرود.»


"خبرگزاری آنا" در نمایشگاه مطبوعات از ساعت 9:30 تا 20:30 در راهروی اصلی، غرفه 150 میزبان مخاطبان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب