دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1394 - 09:43
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم :

توسعه همه‌جانبه کشور در گرو توسعه مناطق ویژه علم و فناوری است

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مناطق ویژه علم و فن آوری با هدف مستند کردن تحقیقات عملی و اجرایی شدن این مستندات در کشور راه اندازی شده است ، گفت: توسعه علمی کشور در گروه توسعه مناطق ویژه علم و فناوری است.
کد خبر : 22692

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر وحید احمدی در جلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور اظهار داشت: تصویب ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در دولت کار بزرگی بود اما نباید فراموش کنیم که ادامه کار بسیار دشوارتر از شروع کار خواهد بود و پنج استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان، یزد و بوشهر باید برای تداوم فعالیت این مناطق تلاش کنند.


وی افزود: عده ای مخالف وجود پارک های علم و فناوری با وجود شهرک های صنعتی در کشور بودند اما تلاش ها نتیجه داد و دولت تدبیر و امید با ایجاد این مناطق موافقت کرد ، لذا باید با کار و کوشش از تبدیل این مناطق به مجموعه های بی خاصیت جلوگیری و به اهداف ترسیم شده برای مناطق دست یابیم.


وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم که این شروع مناسبی که در احداث مناطق ویژه علم و فناوری کلید خورده است به یک مورد بی خاصیت تبدیل نشود باید بیش از پیش برای تحقق اهداف تعریف شده آن تلاش کنیم.


دبیر کل شورای عتف با تاکید بر لزوم ارزیابی چالش ها و مشکلات پیش روی مناطق ویژه علم و فناوری گفت: خوشبختانه آذربایجان شرقی، جهت گیری خوبی در تحقق اهداف مناطق ویژه علم و فناوری دارد.


احمدی اظهار داشت: ضرورت الگوسازی برای سایر استان ها نیز در زمینه مناطق ویژه علم و فناوری احساس می شود.


در این جلسه ، پنج استانی که مناطق ویژه علم وفناوری در آنها ایجاد شده، گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند و در ادامه آیین نامه های مناطق و چالش های پیش رو بررسی شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته