دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1394 - 22:23
در نخستین شورای راهبردی حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

مصدق: ارتباط دانشگاه آزاد با قوای سه گانه در مقایسه با سه دهه گذشته در بهترین شرایط است

مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با قوای سه گانه در بهترین شرایط در مقایسه با سه دهه گذشته است.
کد خبر : 22680

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، نخستین شورای راهبردی حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور مدیر کل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و رؤسای ادارات حقوقی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات ستاد هماهنگی استان برگزار شد.


در این جلسه دکتر علیرضا مصدق مدیر کل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با برشمردن دیدگاه ها و سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی در امور حقوقی این دانشگاه، بیان کرد: از سیاست ها و دیدگاه های ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، چابک سازی ساختار سازمانی دانشگاه و تمرکززدایی و اتخاذ تصمیم قطعی و دقیق در محل و ایجاد کانون های تصمیم گیر، حداقل در سطح استان ها بوده و از تراکم و تمرکز امور در سازمان مرکزی گلایه مند بوده و تبیین این مهم بر عهده تمام اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.


وی، تفویض اختیار به استانها را از اهداف تشکیل شوراهای راهبردی حقوقی دانست و اظهار کرد: در اجرای سیاست تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان ها برای حل و فصل مسائل حقوقی و دعاوی با استفاده از ظرفیت های بالقوه هر استان شامل اعضای هیأت علمی با تخصص مرتبط و مدیران حقوقی سطح استان و مسئولان قضایی استان ها، شورای راهبردی حقوقی استان ها تشکیل شد.



مصدق، افزود: با توجه به دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی جهت فعال تر شدن این شورا و حل و فصل تمامی امور با فوریت در محل و تلاش برای تحقق شورایی کاربردی و اجرایی و غیر تشریفاتی در دستور کار دفتر حقوقی قرار گرفت و ضمن برنامه ریزی جهت بازدید از واحدهای دانشگاهی استان گیلان، با توجه به وجود ظرفیت های علمی و اجرایی در این استان است که در تمامی ابعاد مثال زدنی است.


مدیر کل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: استان گیلان با تلاش مدیران کاردان از باثبات ترین واحدهای دانشگاهی به لحاظ حقوقی و اداری به شمار می رود و عملکرد همکاران ما در ادارات حقوقی واحد ها نیز قابل قبول است که با تشکیل شورای راهبردی حقوقی استان ، ارتقا نیز خواهد داشت.


این مسئول، با تأکید بر مطلوب بودن وضعیت حقوقی در دانشگاه های آزاد اسلامی، تصریح کرد: امروز ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با قوای سه گانه در بهترین شرایط در مقایسه با سه دهه گذشته است. اکنون وضعیت امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به طور عام و در استان گیلان به طور خاص بسیار مطلوب است و این موضوع حاصل درایت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران دلسوز دانشگاه در سراسر کشور است البته این شرایط در تمامی حوزه های علمی، آموزشی، اداری و مالی، پژوهشی و عمرانی نیز وجود دارد و امیدوارم همچنین تداوم داشته یابد.


مصدق با اشاره به مصوبات شورای راهبردی حقوقی استان گیلان، اظهار کرد: در این جلسه، بررسی وضعیت هرم هیأت علمی واحد های دانشگاهی استان گیلان و همکاران هیأت علمی نیمه وقت این دانشگاه ها از دیگر موضوعاتی بود که در هیأت پنج نفره این شورا مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته