دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1396 - 17:47
معاون وزیر آموزش و پرورش در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات:

آموزش زیاد به دانش‌آموزان موجب بیماری آنها می‌شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با انتقاد از اجبار خانواده‌ها به دانش‌آموزان برای مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی گفت: مطالعه زیاد کتاب‌های کمک آموزشی، همانند پرخوری، موجب بیماری دانش‌آموزان می‌شود.
کد خبر : 226749

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری آنا و در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: ما در حوزه کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی دانش‌آموزان را به مطالعه کتاب‌های استاندارد و خلاق تشویق می‌کنیم.


وی افزود: توصیه ما به خانواده‌ها این است که اگر دانش‌آموز آنها نابغه باشد می‌تواند با مطالعه کتاب‌های درسی نیز موفق و در کنکور نیز پذیرفته شود برای پذیرش در کنکور و دانشگاه نیازی به مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی وجود ندارد.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور خاطر نشان کرد: مطالعات روانشناسی و تربیتی نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که تحت فشار کتاب‌های متنوع قرار بگیرند دچار آسیب می‌شوند در واقع والدین علاوه‌بر تغذیه باید به میزان مطالعه فرزندان‌شان نیز توجه کنند.


محمدیان با تاکید بر اینکه آموزش زیاد همانند پرخوری می‌تواند دانش‌آموزان را دچار بیماری کند، گفت: پُر آموزشی و مطالعه کتاب‌های متنوع همانند مصرف فست‌فود می‌ماند و برای سلامت دانش‌آموزان مضر است در واقع خانواده‌ها باید تعادل را در تغذیه و میزان مطالعه فرزندان‌شان رعایت کنند.


وی با انتقاد از اجبار خانواده‌ها به دانش‌آموزان در خصوص مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی گفت: مطالعه کتاب‌های کمک آموزشی تنها باعث می‌شود که دانش‌آموزان مطالب را حفظ کنند و موجب یادگیری آنها نمی‌شود.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور عنوان کرد: اگر دانش‌آموزان نیازمند کتاب‌های کمک آموزشی بودند وزارت آموزش و پرورش با قیمت مناسب‌تری آن را تولید و عرضه می‌کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته