دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1396 - 07:00
صفاری نطنزی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات:

تلاش آمریکا برای خروج از برجام، مذبوحانه است/ ایران می‌تواندبه شرایط قبل از مذاکره بازگردد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تلاش آمریکا برای خروج از برجام، تلاشی مذبوحانه است، گفت: در صورت هرگونه نقض برجام و واردشدن خدشه‌ای به منافع ایران، ما نیز تعهدات را نادیده گرفته و به شرایط قبل از برجام بازمی‌گردیم.
کد خبر : 226693

مرتضی صفاری نطنزی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات با بیان اینکه برجام یک سند و معاهده قوی بین المللی است، گفت: حضور 5 عضو دائم شورای امنیت و قطعنامه این شورا پیرامون برجام، از ویژگی خاص این سند به شمار می رود که از آن پشتیبانی می کند.


نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان لغو یکجانبه یک معاهده بین المللی وجود ندارد، افزود: معاهده و مقررات بین المللی بر قوانین داخلی کشورها مقدم است، بنابراین مصوبات کنگره آمریکا، بر برجام اثری ندارد.


وی با بیان اینکه بعد از فروپاشی نظام دو قطبی، آمریکایی ها به کدخدا منشی عادت کردند، توضیح داد: برجام که یک سند بین المللی است، اجازه نمی دهد آمریکایی ها هر گونه که خواستند با ایران برخورد کنند و همین امر موجبات عصبانیت آنان را فراهم کرده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اروپایی ها هم امکان پشت کردن به برجام را نداشته و تا الان نیز رفتار آمریکا را تقبیح کردند، ادامه داد: تا زمانی که کشورهای امضا کننده سند، به برجام متعهد بوده و این توافق برای ما نیز منفعت داشته باشد، به حضور در این توافق ادامه خواهیم داد.


صفاری نطنزی با بیان اینکه تلاش آمریکا برای خروج از برجام، تلاشی مذبوحانه است، توضیح داد: در صورت هرگونه نقض برجام و خدشه وارد شدن به منافع ایران، ما نیز می توانیم تعهدات را نادیده گرفته و به شرایط قبل از برجام بازگردیم.


وی با بیان اینکه تحریم های امریکا که مدام به آن تهدید می شویم، جایگاهی ندارد، توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا علیه ایران، تحریم های مختلفی را اعمال کرده است، بنابراین تحریم جدیدی باقی نمانده که بخواهد تاثیر خاصی بر کشور ما بگذارد.


رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در هر صورت باید دانست که اقدامات آمریکا علیه ایران با مخالفت جدی روسیه و چین و سایر کشورها مواجه شده و حمایت آنها را از دست داده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب