دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1394 - 18:08
مدیر کل منابع انسانی و مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی:

بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دانشگاه آزاد کاشمر در صورت تعامل با سازمان تامین اجتماعی

دانشگاه کارآفرین، ظهور نسل سوم دانشگاه در سطح دنیاست که علاوه بر ماموریت آموزشی و پژوهشی ماموریت راه‏ اندازی کسب و کار جدید به منظور اشتغال‏زایی و درآمدزایی را بر عهده دارد.
کد خبر : 22660

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس کمیته اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در سی ‏امین گردهمایی معاونان اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی که به میزبانی واحد کاشمر برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: تحقق این مهم مستلزم تعیین زیرساخت‏ها و ساختار حمایتی است.


حمیدرضا گنجعلی شاهی درباره برگزاری انواع مزایده ‏ها و مناقصه ‏ها، ساماندهی نیروهای انسانی و مشکلات واحدها توضیحاتی داد و به سوالات مطروحه از سوی معاونان واحدها و مراکز دانشگاهی در حوزه ‏های اداری و مالی پاسخ داد.


مدیر کل منابع انسانی و مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز با طرح برخی از ابهامات اجرایی در واحدها خواستار دقت در اجرای بخشنامه‏ ها شد.


وی در باره موضوع بازنشستگی پیش از موعد کارکنان گفت: درباره این مسئله باید به عدم تفاهم کامل سازمان تامین اجتماعی با دانشگاه توجه کرد، در صورت ایجاد تعامل این موضوع اجرایی خواهد شد. البته شایسته است در هر واحد دانشگاهی کمیته تخصصی مشورتی در رابطه با شناسایی و آموزش نیروهای موجود به منظور جایگزینی نیروهای در شرف بازنشسته شدن تشکیل شود. البته باید متذکر شد که مجوزی برای بکارگیری نیروی جدید وجود ندارد.


گنجعلیشاهی درباره راه‏های خروج از زیان و درآمدزائی خاطرنشان کرد: دیدگاه‏های مختلفی درباره درآمدزائی مطرح است. بحث برون سپاری برخی از حوزه‏ های زیان‏‌ده قابل بررسی است. مکانیزه کردن امور مختلف قابل تامل است. استفاده بهینه از امکانات و تحهیزات و فضاهای مختلف مورد تاکید است. توجه به شرکت‏های دانش ‏بنیان و تجاری‏ سازی تحقیقات و پژوهش‏ های دانشگاه نیازمند اهتمام بیش از پیش دانشگاهیان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با خیر مقدم به ارائه گزارشی از دستاوردهای این واحد دانشگاهی در خلال ربع قرن فعالیتش پرداخت و گفت: سخت در راستای منویات دکتر میرزاده و در راستای اجرای دستور‏العمل‏های مرتبط با تامین هزینه‏ های دانشگاه از منابع غیر شهریه ‏ای هستیم. اکنون مجدانه پیگیر تشکیل شرکت‏های دانش ‏بنیان هستیم. تعدادی طرح در دست بررسی است که 4 طرح مراحل اولیه را پشت سر نهاده ‏اند که امیدواریم منتج به نتیجه شوند.


دکتر محمد جعفری با تاکید بر لزوم اعمال سیاست‏های صرفه ‏جویانه از اهتمام این دانشگاه در راستای گسترش رشته‏ ها در مقاطع عالی، اجرای طرح‏های برون‏ سازمانی و انقاد تفاهم نامه و قرارداد با متقاضیان برگزاری انواع کارگاه‏ها و دوره‏های مهارت ‏آموزی خبر داد.


شرکت کنندگان در این گردهمایی در پایان نشست در نماز جماعت شرکت و با اهدای گل بر مزار شهدای گمنام با شهیدان تجدید میثاق کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته