دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر مسئول پایگاه خبری راه دانا:

تاثیر منفی نبود برخی رسانه‌ها بر کیفیت نمایشگاه مطبوعات/ شاهد افت کمی و کیفی در نمایشگاه امسال هستیم

مدیر مسئول پایگاه خبری راه دانا گفت: نمایشگاه مطبوعات ویترین رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال محسوب می‌شود اما نه تنها این اتفاق رخ نداده، بلکه شاهد پس‌رفت و افت کمی و کیفی نمایشگاه امسال بوده‌ایم.
کد خبر : 226523

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مقداد ذکی‌زاده، درباره بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته روند نزولی‌تری داشته است و علیرغم اینکه انتظار داشتیم در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر و تحولی در نمایشگاه مطبوعات که ویترین رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال محسوب می‌شود باشیم اما نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه شاهد پس‌رفت و افت کمی و کیفی بوده‌ایم.


وی افزود: بخشی از این موضوع به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازمی‌گردد. این در حالی است که تغییری در مدیریت آنها از دولت قبل تاکنون رخ نداده است لذا به نظر می‌رسد که تمامی اقدامات و ایده‌های مدنظر این معاونت اجرایی شده و کار جدیدی ندارد.


مدیر مسئول پایگاه خبری راه دانا تصریح کرد: به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه می‌کنم فکری به حال معاونت مطبوعاتی خود کند چرا که یکی از ارکان مهم این وزارتخانه محسوب می‌شود و افکار عمومی با آنها ارتباط مستقیمی دارند.


ذکی‌زاده با بیان اینکه از بدو شروع به کار نمایشگاه مطبوعات تاکنون وضعیت نمایشگاه خوب نبوده و حتی استقبال مخاطبان نسبت به سال گذشته بسیار کمتر شده و مسئولان هم برای حضور در نمایشگاه ترغیب نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: به لحاظ کمی هم تعدادی از رسانه‌های مختلف 2 جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا نکرده‌اند که نشان‌دهنده آن است فارغ از گرایشات سیاسی و ناظر به وزارت ارشاد رسانه‌ها در نمایشگاه حضور نیافته و توانسته‌اند تأثیر منفی بر روند کار این نمایشگاه بگذارند.


وی خاطرنشان کرد: بی‌نظمی‌ها در طول روز در نمایشگاه باعث سردرگمی مخاطبان شده است و حتی برخی اوقات عملکرد سلیقه‌ای هم باعث بروز کدورت بین بازدیدکنندگان و غرفه‌داران شده است.


مدیر مسئول پایگاه خبری راه دانا در پایان درباره تعیین مکان الکترونیکی غرفه‌ها، افزود: تعیین غرفه‌ها در ظاهر به صورت الکترونیکی و برخط بوده است اما آن چیزی که در نمایشگاه مشاهده شد آن است که رسانه‌های منسوب به دولت غرفه‌های بهتری گرفتند و برخی رسانه‌ها علیرغم درخواست برای ارتقای غرفه‌شان با پاسخ منفی مواجه شدند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته