دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1396 - 15:06
صد و بیستمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه (4)

اژه‌ای در پاسخ به آنا: امکان تعیین زمان دقیق برای اجرای حکم اعدام زنجانی وجود ندارد

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه هنوز اثبات نشده که زنجانی پول دارد یا خیر، گفت: نمی‌توان برای اجرای حکم اعدام زنجانی زمان دقیقی تعیین کرد.
کد خبر : 226475

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه بابک زنجانی اخیرا به گفته قاضی مقیسه اعلام کرده که پول دارم، اما نمی‌دهم و شائبه‌ای وجود دارد که قوه‌قضاییه قصد اعدام وی را ندارد؛ زمان دقیق اعدام متهم نفتی را اعلام کنید، گفت: وقتی حکم صادر و قطعی می‌شود، برای اجراست و قوه‌قضاییه هم قصد ندارد حکمی را که قطعی شده انجام ندهد.


وی با بیان اینکه حکم بابک زنجانی هم‌اکنون در حال اجراست، اضافه کرد: ما به اینکه زنجانی پول دارد، اما نمی‌دهد هنوز نرسیدیم. وزارت اطلاعات در برهه‌ای اعلام کرد زنجانی در اختیار آنها باشد و بتوانند اموالش را شناسایی کنند.


سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: از آبان‌ماه سال گذشته همکاری میان بازپرس، دادستان، قوه‌قضاییه و وزارت اطلاعات در حال انجام است و این همکاری‌ها ادامه دارد، اما هنوز مشخص نشده که زنجانی پولی دارد یا خیر. زنجانی در گذشته هم بارها اعلام کرده که پول دارد و هیات‌هایی برای بررسی ادعای او به کشورهای خارجی اعزام شده، اما به نتیجه‌ای نرسیدند.


معاون اول قوه‌قضاییه با بیان اینکه در پرونده فساد نفتی متهم‌های دیگری هم وجود دارند، عنوان کرد: دو متهم دیگر اخیرا پرونده‌شان به پایان رسیده، اما آنطور که قاضی اعلام کرده هنوز حکم‌شان صادر نشده اما قرار هم نیست تا جلسه دادگاه جدیدی تشکیل شود.


اژه‌ای ادامه داد: متهم دیگری وجود دارد که هنوز حتی جلسه دادگاهی هم برای او تعیین نشده و مشخص نیست که قرار است چه زمانی برای او دادگاه تشکیل شود و آیا حضور زنجانی در دادگاه‌ها لازم خواهد بود یا خیر.


معاون اول قوه‌قضائیه تصریح کرد: در آرای دیوان عالی کشور اشاره شده است که اگر زنجانی همکاری کند و همه پول‌ها را بازگرداند می‌تواند از تخفیفات قانونی استفاده کند که این تخفیفات در رای دیوان آمده است.


سخنگوی قوه‌قضاییه با تاکید بر این موضوع که هنوز اثبات نشده که زنجانی قصد پرداخت پول را ندارد، گفت: نمی‌توان زمان دقیقی را برای اعدام تعیین کرد؛ زمان رسیدگی به پرونده سایر متهمان هنوز مشخص نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته