کمبود معلم از دلایل ترک تحصیل دختران مناطق مرزی
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند در بیست و نهمین جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور معلم را موثرترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار کرد: یکی از اهداف تعلیم و تربیت ایجاد انسجام و وحدت ملی است که این امر برعهده معلمان است.
وی افزود: تقویت نظام جذب معلم به خصوص در استانهای مرزی ضروری است، درحال حاضر بیش از 85 هزار معلم در مرزهای کشور مشغول به خدمت هستند که متاسفانه ترکیب جنسیتی متعادلی ندارند به طوری که 62 درصد مرد و 37 درصد زن هستند و این موضوع یکی از عوامل ترک تحصیل دختران است.
چهاربند نرخ ماندگاری معلمان در مناطق محروم مرزی را 59 درصد اعلام کرد و افزود: جابه جایی معلمان در یک دوره 3 ساله، کاهش تاثیر گذاری تعلیم و تربیت در این مناطق را در پی داشته است.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش نرخ پایین جذب معلم در مناطق بومی را یکی از چالشها دانست و افزود : علیرغم تخصیص ردیفهای استخدامی به مناطق محروم و مرزی در سالهای قبل جذب مطلوب صورت نگرفته و افراد غیربومی جذب شدهاند.
چهاربند اصلاحات در برنامههای درسی تربیت معلم ویژه مناطق مرزی با توجه به شرایط فرهنگی و بومی را از دیگر ضروریات دانست و افزود: در 10 استان مرزی 36 هزار کلاس درس مختلط ابتدایی و 5 هزار کلاس مختلف متوسطه دوره اول داریم.
انتهای پیام/