دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1396 - 08:36
رئیس فدراسیون قایقرانی

جیوگانیک ضوابط کشور ما را رعایت نکرد/ دختران با مربی ایرانی کار خواهند کرد

غلامرضا امینی گفت: با توجه به آخرین جلسه‌ای که ما با جیوگانیک داشتیم بعید می‌دانم او دیگر به ایران برگردد، متاسفانه این مربی ضوابط کشور ما را رعایت نکرد به همین دلیل با او به اختلاف خوردیم.
کد خبر : 226358

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از رفتن جیوگانیک مربی تیم روئینگ ایران موجی از حمایت ورزشکاران برای بازگشت این مربی به راه افتاد، ملی پوشان ایران همگی بر این باورند که با جیوگانیک در جاکارتا شگفتی‌ساز می شوند و باید او به ایران برگردد اما با توجه به اختلافی که بین این مربی رومانی و فدراسیون ایجاد شده بعید است این مربی به ایران برگردد.


غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی در گفت و گو ورزشی آنا درباره وضعیت این مربی در ایران گفت: «جیوگانیک هنوز برای ادامه همکاری به ما جواب قطعی نداده است اما با توجه به صحبت هایی که بین ما و او شد من بعید می دانم که جیوگانیک به ایران برگردد. هدف اصلی فدراسیون قایقرانی رشد و پیشرفت است و به همین دلیل مربی در این سطح به ایران آوردیم اما متاسفانه او ضوابط و مقرارات ما را رعایت نکرد و سه بار هم به او تذکر دادیم اما توجهی نکرد از همین روی در جلسه آخری که با این مربی داشتیم به او پیشنهاد دادیم که تنها هدایت مردان را برعهده بگیرد که جیوگانیک هم قبول نکرد و فعلا به کشورش رفته است.»


وی در مورد موج حمایت از این مربی که از سوی ورزشکاران به راه افتاده است؛ عنوان کرد: «من به همه ورزشکاران این اطمینان خاطر را می دهم که فدراسیون قایقرانی همه تلاشش را می کند تا بهترین مربی برای آنها استخدام شود. به هر حال جیوگانیک هم مربی بود که فدراسیون او را به ایران آورد و باعث شد تا در مسابقات قهرمانی آسیا ما بهترین نتیجه را کسب کنیم اما همانطور که گفتم متاسفانه او ضوابط کشور ما را رعایت نکرد. فدراسیون و وزارت ورزش هم جدا از هم نیستند و بر روی این موضوع حساسیت های زیادی وجود داشته و باید جلوی آن را می گرفتیم.»


رئیس فدراسیون قایقرانی در ادامه عنوان کرد: «با مربیان ایرانی به سهمیه المپیک رسیدیم از این به بعد هم کار را به آنها واگذار می کنیم شرایط خوبی برای روئینگ بانوان پیش می آید در مورد مردان هم الویت ما جیوگانیک است اما اگر او تمایل به همکاری نداشته باشد مربی دیگری برای آنها انتخاب خواهیم کرد.»


امینی هچنین اظهار کرد: «ما از اینکه هدایت تیم روئینگ بانوان را به مربی مرد بسپاریم مشکلی نداریم اما حرف اصلی ما این است که هر مربی باید ضوایط کشورها را رعایت کند تا مشکلاتی به وجود نیاید. وقتی یکی از بندهای قرارداد برای جیوگانیک این بود که او باید ضوابط و مقررات را رعایت می کرد اما این کار را انجام نداد ما هم ناگزیر شدیم به او تذکر بدهیم. به هر حال همانطور که او از فدراسیون ما توقع داشت که خواسته هایش را عملی کنیم ما هم از او انتظار داشتیم به قوانین و مقررات ما احترام بگذارد و آنها را رعایت کند.حقوقی که برای جیوگانیک در نظر گرفته بودیم ماهی 6 هزار دلار در ماه که واقعا مبلغ قابل توجهی بود و حتی یک روز حقوق او را دیر پرداخت نمی کردیم اما متاسفانه رفتار خودش باعث شد این همکاری به این صورت شود.»


رئیس فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: «به هر جهت ما همه تلاشمان را می کنیم تا بهترین مربی را برای روئینگ کاران استخدام کنیم و قائل به فرد هم نیستیم. چند وقت پیش از بازگشت محسن شادی به قایقرانی خیلی خوشحال شدم اما گویا او هم از این که فعلا جیوگانیک وضعیتش مشخص نیست مردد شده است به هر روی او ورزشکار حرفه ای است و برای رسیدن به هدفش برنامه ریزی می کند اما همانطور که گفتیم ما قائل به فرد نیستیم و بهترین مربی را برای تیم ملی روئینگ انتخاب خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته