دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد نوری در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات

قضاوت دربی برای حیدری زود بود/ «شفر» استقلال را به روزهای اوج خود می‌رساند

سخنگوی کمیته فنی باشگاه استقلال گفت: داوری که دربی را سوت می‌زند باید مدیریت کند و برای هر خطایی کارت زرد ندهد.
کد خبر : 226347

محمد نوری بازیکن سابق استقلال در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات درباره بازگشت خود به باشگاه استقلال و حضور در کمیته فنی این باشگاه گفت: «من هر جایی باشم سربلندی استقلال برایم مهم است. پس از سال‌ها به استقلال آمدم تا به تیم مورد علاقه‌ام که سابقه بازی در آن را داشتم، کمک کنم و الان هر برای کاری آماده به خدمت هستم. امیدوارم بتوانم به همراه دیگر اعضا استقلال را به روزهای درخشانش برگردانیم.»


او در مورد مسئولیت‌های کمیته فنی باشگاه استقلال اظهارداشت: «ما وظیفه داریم به همه تیم‌های استقلال در تمامی رده‌های سنی کمک کنیم و فرقی نمی‌کند که کارها در راستای نیازهای کدام تیم باشد. الان مبحث تیم‌های پایه مطرح شده که به طور حتم همه تلاش مجموعه استقلال این است که تیم‌های پایه را در بهترین فرم خود قرار دهد. کمیته فنی هم در باشگاه استقلال تلاش خواهد کرد تا راهکارهای مناسبی برای پیشرفت تیم‌های پایه ارائه دهد تا در آینده از سرمایه‌های باشگاه بهترین استفاده را ببریم.»


سخنگوی کمیته فنی باشگاه استقلال درباره جلسات این کمیته بیان کرد: «سعی کردیم هفته‌ای یک بار جلسات را برگزار کنیم. البته در موقع ضرورت باید جلسات فوری داشته باشیم تا کارها روی زمین نماند.»


وی درباره تغییرات استقلال با حضور سرمربی جدیدش وینفرد شفر، اظهارکرد: «از زمانی که شفر هدایت تیم را برعهده گرفته شاهد پیشرفت محسوسی هستیم. چند بازی با این مربی آلمانی صحبت کردم. او مربی است که به بازیکنان خود از لحاظ روحی و روانی بها می‌دهد و کمک می‌کند تا آنها به بهترین شرایط ممکن خود برسند. اطمینان دارم که روزهای درخشانی با شفر در انتظار استقلال است و او در فرصتی که دارد تیمش را به بالاترین سطح ممکن می‌رساند تا هواداران تیم موردعلاقه‌شان را در اوج ببینند.»


نوری در مورد اینکه چرا شفر زودتر هدایت استقلال را نپذیرفت تا بتواند بیشتر روی بازیکنان تیم مسلط شود و آبی‌پوشان بیش از این امتیاز از دست ندهند، تصریح کرد: «شرایط تیم به گونه‌ای رفت جلو که امکان حضور شفر زودتر از این وجود نداشت. بالاخره منصوریان هم زحمت کشیده بود و باید به او هم زمان داده می‌شد. حالا باید 6 تا 7 ماه به شفر فرصت دهیم تا تیم را بسازد. متاسفانه شرایط روحی و روانی تیم اصلا مساعد نبود و سرمربی نیاز به زمان دارد تا آنها را به شرایط خوبی برساند. کما اینکه نمایش استقلال بازی به بازی بهتر شده است.»


او خاطرنشان ساخت: «در دیدار دربی همه شاهد بودند که استقلال پا به پای پرسپولیس بازی کرد و مستحق شکست نبود. حتی در نیمه دوم که به نیم مربیان معروف است استقلال از لحاظ بدنی بسیار خوب ظاهر شد و بهتر از حریف بازی کرد.»


سخنگوی کمیته فنی باشگاه استقلال درباره اینکه شفر از چه زمانی می‌تواند استقلالی سرحال‌تر از بازی‌هایی که ر این فصل داشته را به میدان بفرستد، یادآور شد: «زمان دقیقی را نمی‌‌توان مشخص کرد ولی امیدوارم که بازیکنان بتوانند بیش از پیش خود را به خواسته‌های سرمربی تیم نزدیک کنند. به نظرم تیم استقلال نیاز به یک مهاجم تمام کننده دارد که باید ببینیم سرمربی تیم چه زمانی اعلام نیاز در این زمینه خواهد کرد. تصور می‌کنم تا 7 هفته آینده استقلال خیلی بهتر از شرایط فعلی به مصاف حریفانش برود.»


وی در مورد اینکه چرا استقلال دربی را به پرسپولیس واگذار کرد، بیان داشت:‌ «در نیمه نخست روی یک غفلت پرسپولیس از روی نقطه پنالتی به گل رسید آن هم در شرایطی که فرشید اسماعیلی و علی قربانی فرصت‌های گلزنی از دست دادند. در نیمه دوم هم که استقلال تیم برتر زمین بود و جابر انصاری 3 فرصت گلزنی، امید ابراهیمی و داریوش شجاعیان هم موقعیت داشتند که هیچ کدام به ثمر ننشست تا به برتری نرسیم. این بازی امیدهای ما را به آینده بیشتر از قبل کرد.»


نوری در مورد 7 اخطاری که بازیکنان استقلال در دربی گرفتند، تصریح کرد: «استرس دربی بالاست. برای حیدری داور مسابقه زود بود که چنین بازی مهمی را سوت بزند. حتی مجری برنامه تلویزیون هم گفت که حیدری زیاد کارت می‌دهد. بالاخره داوری که دربی را سوت می‌زند باید مدیریت کند و برای هر خطایی کارت زرد ندهد. ضمن اینکه حیدری با برخی تصمیمات خود باعث عصبی شدن بازیکنان ما شد که به دنبال اعتراض اخطار گرفتند.»


او در مورد اینکه برخی کارشناسان داوری گفته‌اند زکی‌پور باید از استقلال اخراج می‌شد، یادآور شد: «زکی‌پور جوان است و خیلی در دربی بازی نکرده است. چنین بازیکنی به خاطر کمبود تجربه اشتباهی کرد که مستحق دریافت کارت زرد بود و مخالف کسانی هستیم که گفته‌اند مدافع استقلال باید اخراج می‌شده است.»


سخنگوی کمیته فنی باشگاه استقلال درباره اینکه وینفرد شفر قصد اضافه کردن دستیار جدیدی را دارد یا نه، گفت: «در زمینه مسائل کادرفنی اختیار تام با سرمربی تیم است. شفر هر زمانی که لازم بداند نسبت به اضافه کردن دستیار دیگری اقدام می‌کند.»


وی در مورد جذب بازیکنان جدید استقلال در نیم‌فصل خاطرنشان کرد: «100 درصد وینفرد شفر برنامه‌هایی برای تقویت تیم دارد که در نیم‌فصل آنها را اعلام می کند. فکر می‌کنم او این روزها در حال محک زدن توانایی‌های بازیکنانش است تا نسبت به تقویت تیم گام نهایی را بردارد و ضعف‌های تیم را با بازیکنان جدید پوشش دهد.»


نوری درباره بیرون ماندن مجتبی جباری، سید مهدی رحمتی و پژمان منتظری از ترکیب استقلال تاکید کرد: «جباری که باید منتظر تصمیم نهایی باشگاه بماند. باشگاه هم پس از آکه وینفرد شفر نظر نهایی‌اش را درباره جباری اعلام کرد در مورد این بازیکن تصمیم نهایی را می‌گیرد. در خصوص رحمتی که همه چیز مشخص است. سرمربی تیم از بین دو دروازه‌بانی که دارد یکی را بازی می‌دهد و نفر دیگر را روی نیمکت نشانده است. پژمان منتظری هم که مصدوم است و نمی‌تواند فعلا به تیم اضافه شود.»


او در خصوص اینکه استقلال در پایان فصل در چه جایگاهی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: «اگر بدشانسی‌ها دست از سر تیم ما بردارد و برخی از پیشکسوتان هم صبور باشند و انتقاد بی‌مورد نکنند پتانسیل آن را داریم که در پایان فصل جزو 3 تیم برتر قرار بگیریم.»


"خبرگزاری آنا" در نمایشگاه مطبوعات از ساعت 9:30 تا 20:30 در راهروی اصلی، غرفه 150 میزبان مخاطبان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته