دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1396 - 11:39
هزارجریبی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم

غلامی مسئول اتفاقات قبل از خود نیست/ تفتیش عقاید باعث فرار مغزها از کشور شده است

عضو کمیسیون برنامه مجلس با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهاد علوم برنامه مناسبی برای اداره جامعه دانشگاهی دارد، تصریح کرد: غلامی مسئول اتفاقات قبل از خود نیست ولی از او می‌خواهم به این مسائل سروسامانی بدهد.
کد خبر : 226338

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، نبی هزار جریبی در نشست علنی امروز(یکشنبه 7 آبان ماه) در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در موافقت با منصور غلامی، اظهار داشت: یکی از ارکان اقتدار و پیشرفت دولت ها توسعه علم و فناوری است که این امر فقط از کانال دانشگاه و نخبگان محقق خواهد شد. دانشگاه ها محل تولید علم هستند و دولت باید از جامعه دانشجویی به دور از مسائل سیاسی و جنجالهای اجتماعی دفاع کنند و بدانند دانشجویان ولایی و مذهبی در سنگر علم می توانند از کشور دفاع کنند.


نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دانشجو جهت خلق ایده باید فکر و محیطی آرام داشته باشد، چه بسا یک ایده خوب می تواند کشور را به صورت جهشی به جلو ببرد.


وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به توجه به علم و دانش تاکید دارند، گفت: الان کشور ما نمی تواند هزینه زیادی برای بعضی امورات بدهد، اکنون وقت اتحاد ملی است، باید دولتمردان و احزاب چپ و راست با هم برای توسعه پایدار کشور کار کنند، دانشگاه محلی مقدس و قابل احترام است و باید ارزش و حرمت دانشگاه، دانشجو و اساتید حفظ شود.


این نماینده مجلس بیان داشت: به این دلیل که عقیده فردی مانند ما نیست نباید از گردونه علم و استادی خارج شود، در سنوات قبل به دلیل فشارهای سیاسی و ورود افرادی که مسائل را از هم تفکیک نمی کردند و جامعه علم و دانش ضربه‌های شدیدی خورد.


هزارجریبی افزود: باید از علم و دانش افراد برای کشور استفاده کنیم چرا که با تفتیش عقاید باعث فرار مغزها از کشور شده‌ایم، دولت تدبیر و امید با امید بیشتر به جامعه دانشگاهیان و تحصیلکرده ها باید تواند از فن و حرفه در کنار علوم نظری استفاده کند.


وی گفت: با آقای غلامی در چندین جلسه در مجلس آشنا شده‌ام ایشان فردی تحصیل کرده، لایق و مراتب را پلکانی طی کرده است، اگر ما فردی را به هر دلیلی برای مسندی قبول نداریم نباید شخصیتش را تخریب کنیم، که در احکام دینی تخریب بحثی بد و ناپسند است غیبت افراد به جا نیست.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شناختی از غلامی نداشتم اما با بررسی سوابق و برنامه‌هایشان متوجه شدم فرد مناسب و با برنامه ای است هر یک از ما نمایندگان برای وزارت انتخاب شویم کامل نخواهیم بود و برای انجام امورات به معاون و مشاور ارشد نیازمند خواهیم بود.


این نماینده مجلس با اشاره به دلایل مخالفان، گفت: اینکه مدرک گرایی شده است را نباید به پای غلامی نوشت، بلکه باید از کسانی که در گذشته مسئول بودند سوال کرد، اکنون غلامی برای منافع دولت و اهداف تعیین شده برای تصدی وزارت علوم پیشنهاد شده تا برنامه هایش را اجرایی کند.


وی در نهایت خواسته‌هایی از غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم مطرح کرد و اظهار کرد: دانشگاه براساس نیاز جامعه دانشجو جذب نمی‌کند، به سمت مدرک‌گرایی رفته‌ایم، به تشکل‌ها و بسیج دانشجویی بی‌توجیهی می‌شود، نظارت بر موسسات آموزش عالی قابل دفاع نیست، بنابراین از وزیر پیشنهادی می‌خواهم به این مسائل سر و سامانی بدهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته