دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1396 - 11:21
محبی‌نیا در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

غلامی ایراد فردی ندارد اما نمی‌تواند مسئولیت وزارت را ایفا کند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بُعد فردی ایرادی به آقای غلامی نیست اما وی نمی‌تواند مسئولیت وزارت علوم را برعهده بگیرد.
کد خبر : 226320

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس در جلسه علنی امروز و در مخالفت با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: همه می‌گوییم که از وضعیت دانشگاه‌ها راضی نیستیم، چون در راستای سوگندی که خورده‌ایم بر اساس منافع ملی عمل نمی‌کنیم.


وی با بیان اینکه در بُعد فردی ایرادی به آقای غلامی نیست و ایشان فردی متدین و دانشمند است، تصریح کرد: اما در جاهایی مشکل دارد و نمی‌تواند مسئولیت وزارت علوم را برعهده بگیرد.


محبی‌نیا ادامه داد: برنامه‌های آقای غلامی فقط یک دسته‌بندی از اسناد بالادستی کشور است و در آنها هیچ اشاره‌ای به استقلال دانشگاه‌ها نشده است.


وی با طرح این سوال خطاب به وزیر پیشنهادی علوم مبنی بر اینکه برای به روز کردن سرفصل‌های درسی چه برنامه‌ای دارید، عنوان کرد: از جهت سرفصل‌های علمی ۳۰ سال است که عقب هستیم، اما هیچ کسی ککش هم نمی‌گزد.


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: دیپلماسی علمی با حرف محقق نمی‌شود و باید برای این مسائل برنامه داشته باشیم، اما با این وضعیت چهار سال بعد باید بیاییم و بگوییم که شاخص‌های علمی کشورمان نسبت به دیگر کشورها پایین است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته