دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1394 - 15:01

فیلم «خانه» برای حمایت از محیط زیست نمایش داده می‌شود

فیلم «خانه» (Home) به کارگردانی یان - آرتور برتراند جمعه 22 خرداد ساعت 18:30 برای حمایت از محیط زیست و حیات وحش در سینماتک قلهک نمایش داده می‌شود.
کد خبر : 22622

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی سینماتک قلهک، روز جهانی محیط زیست (WED) روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری، به‌عنوان روز میحط زیست انتخاب شده‌است. رشد روزافزون آلودگی و تخریب محیط ‌زیست و بروز بحران‌های پی‌درپی زیست محیطی باعث شد دولت‌ها به طور جدی به تکاپو افتاده تا چاره‌ای بیندیشند و اراده جهانی برای حفاظت محیط زیست با تشکیل نخستین کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد درباره انسان و محیط زیست که به کنوانسیون استکهلم معروف است، در سوئد جنبه کاربردی پیداکرد. در سال ۱۹۷۲ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب ماده‌ای، ۵ ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد.


در ایران نیز ۱۵ تا ۲۱ خرداد هر سال به‌عنوان هفته محیط زیست نام‌گذاری شده‌است؛ به همین مناسبت و برای حمایت از موسسه حیات وحش میراث پارسیان «خانه» (Home) جمعه 22 خرداد در سینماتک قلهک نمایش داده می‌شود.


«خانه» فیلمی از یان - آرتور برتراند است که درباره خانه ما در کهکشان، یعنی زمین ساخته شده است. این فیلم به طور صددرصد شامل تصویربرداری هوایی از مکان‌های مختلف کره زمین در 54 کشور دنیا است که بی‌اغراق می‌توان گفت در بین تمام فیلم‌هایی که در مورد طبیعت ساخته شده است، این مستند از لحاظ جلوه‌های بصری و تصاویر نمایش داده شده از نقاط مختلف زمین بی‌همتا است؛ تصاویری خیره‌کننده و بسیار دیدنی از سراسر جهان که هر بیننده‌ای را در جای خود میخکوب می‌کند. در واقع این فیلم انقلابی در صنعت ساخت مستند به حساب می‌آید. موسیقی متن بسیار زیبا که برگرفته از موسیقی‌های ملل مختلف دنیا از جمله ایران، زیبایی این مستند را دو چندان کرده است.


تمامی عواید نمایش این فیلم که به موسسه حیات وحش میراث پارسیان تعلق می‌گیرد صرف تجهیز کتابخانه «خانه‌ یوز» در روستای قلعه‌بالا (از روستاهای مجاور ذخیره‌گاه زیست‌کره توران) خواهد شد.


علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم و آگاهی از سانس‌های دیگر فیلم‌های سینما پردیس قلهک به سایت www.pardis-gholhak.com مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته