دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1396 - 19:29

ضیایی: در هلال احمر بدون جناج بندی سیاسی و حاشیه فعالیت کردیم

رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر گفت: خوشبختانه در طول مدیریتم در هلال احمر حزبی و جناحی عمل نکرده‌ایم و توانسته‌ایم پرچم هلال‌احمر را سفید نگه داریم بنابراین هلال‌احمر امروزه حرفه‌ای، کارآمد و هوشمندتر شده است.
کد خبر : 226169

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، امیرمحسن ضیایی در مراسم تکریم و معارفه روسای جمعیت هلال‌احمر به عملکرد خود در طول 32 ماه فعالیت در این نهاد اشاره کرد و گفت: در بخش پاسخ به سوانح و حوادث در دولت یازدهم و دوازدهم 3 میلیون نفر توسط هلال احمر امدادرسانی شده که این رقم 200 درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت 750 هزار نفر از خدمات سرپایی بهره‌مند شده و 18 هزار عملیات رهاسازی نیز صورت گرفته است.


رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعالیت جوانان در این جمعیت یادآور شد: 3 میلیون نفر از خدمات جوانان بهره‌مند شده و یک میلیون نیز در طرح دادرس شرکت کرده‌اند. در بخش داوطلبان نیز 3 میلیون نفر از خدمات رایگان بهره‌مند شده و 1100 میلیارد کمک‌های مردمی صورت گرفته است. همچنین 3 میلیون نفر نیز در عتبات عالیات، حج از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شده و در این مدت نیز توانسته ایم 58 درصد خدمات هزینه‌های پشتیبانی را کاهش دهیم.


ضیایی با بیان اینکه خدمت به سرمایه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و این موضوع در هلال‌احمر مورد توجه قرار گرفت، افزود: افزایش سرمایه اجتماعی مهم‌ترین دستاورد جمعیت هلال احمر در طول این دوره بود و خدمت در جمعیت هلال احمر از آنجایی که داوطلبانه است مهربانی، پیوستگی و همبستگی اجتماعی را در پی دارد که قابل شمارش و محاسبه نیست.


رئیس سابق جمعیت هلال‌احمر در مورد بهترین تغییرات جمعیت هلال‌احمر در این مدت گفت: انجام اقدامات مبتنی بر شواهد و درس‌های آموخته شده، انجام فعالیت‌ها از حالت روزمرگی به صورت برنامه‌محور، داشتن آرمان و چالاک و هوشمند شدن جمعیت از بهترین تغییرات هلال احمر بوده است، همچنین عملکرد جمعیت هلال احمر از عرصه‌های سطحی جدا شده و به صورت عمقی و تخصصی صورت می‌گیرد.


وی یادآور شد: هم اکنون هلال‌احمر مقتدرتر و حرفه‌ای‌تر از قبل شده است و باید وقتی خوشحال باشیم که میزان ماموریت‌ها و عملیات هلال احمر در بحران‌ها کاهش یابد و میزان تلفات حوادث به حداقل ممکن برسد.


ضیایی گفت: در این مدت سعی کردیم در جمعیت هلال احمر با تاکید و پافشاری بر اصول و ارزش‌ها عمل کنیم و پرچم هلال احمر را سفید نگه‌داشتیم و به دور از حاشیه و جناج بندی سیاسی فعالیت کردیم حتی در این مدت مشارکت جوانان افزایش پیدا کرده و موفق شده‌ایم ظرفیت‌های بین‌المللی را تقویت کنیم. بنابراین می‌توان گفت که اکنون هلال‌احمر کارآمدتر در جهت خدمت به مردم فعالیت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته