دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1396 - 12:19
مروری بر مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان

کاخ سفید مدعیان آزار جنسی ترامپ را دروغگو خواند/ کاتالونیا به دنبال واحدی پولی جدید

تقویت پایه‌های اقتصادی کاتالونیا، واکنش کاخ سفید به اتهامات جنسی ترامپ و تلاش محافظه‌کاران برای افشای اطلاعات ترامپ از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی زبان است.
کد خبر : 225959

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های انگلیسی زبان جهان بدین شرح است:

کاتالونیا به دنبال واحدی پولی جدید و دژ اقتصادی مستحکم


روزنامه تلگراف در یادداشتی با توجه به تصمیم پارلمان کاتالونیا برای اعلام خود مختاری منطقه کاتالونیا، ایجاد واحد پولی جدید و تقویت پایه‌های اقتصادی این منطقه را مهم‌ترین وظایف حال حاضر مقامات کاتالونیا برای در امان ماندن از دست حملات دولت اسپانیا بعد از رای به خودمختاری توصیف کرد.


یادداشت‌نویس روزنامه تلگراف تاکید کرده است که بانک‌های بزرگ اروپا تقریباً متقاعد شده‌اند که ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا، نمی‌تواند بحران را کنترل کند و این بهترین فرصت برای مقامات کاتالونیایی است.



زنانی که به ترامپ تهمت جنسی می‌زنند، دروغگو هستند


روزنامه گاردین گزارش داد سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی جمعه (27 اکتبر 2017) اعلام کرد که تمام گزارش‌های مربوط به بدرفتاری‌های جنسی ترامپ، مربوط به دوران مبارزات انتخاباتی بود و تمام زنانی که ترامپ را متهم به بدرفتاری جنسی کرده بودند، دروغ می‌گفتند.


گاردین می‌نویسد، در حین سخنان سارا سندرز، یکی از خبرنگاران با تعجب از او پرسید که همه آن 16 زن دروغ می‌گفتند؟ سخنگوی کاخ سفید با اعتماد به نفس پاسخ داد: «بله. ما از اول درباره این موضوع شفاف بودیم و رئیس‌جمهوری درباره آن اتهامات صحبت کرد.»
ابتدا جمهوری‌خواهان خواستار افشای جرائم ترامپ شدند


به گزارش روزنامه شیکاگو تریبون در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 در ابتدا این یک موسسه محافظه‌کار بود که با یک شرکت تحقیقاتی در واشنگتن برای بررسی زندگی دونالد ترامپ قرارداد بست.


نکته مهم در این گزارش آن است که اولین تیم تحقیقاتی راجع به مفاسد زندگی ترامپ، به خصوص رابطه همکاران او در کمپین انتخاباتی با روسیه، برای اولین بار توسط محافظه‌کاران صورت گرفته بود و نه شرکتی که توسط کمپین هیلاری کلینتون ایجاد شد و به رسوایی جنسی ترامپ چند ماه قبل از برگزاری انتخابات پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته