دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محمد احسانی حذف گروه‌های معارف صدا و سیما را تکذیب کرد

محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما ضمن بازدید از کاخ جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران حذف گروه‌های معارف صدا و سیما را تکذیب کرد.
کد خبر : 2258

به گزرش خبرنگار فرهنگی آنا، محمد احسانی با حضور در کاخ جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران درباره تغییر سیاست‌های شبکه یک گفت: «تعدادی سیاست کلی وجود دارد که در تعریف شبکه است، اما برخی موارد به ذوق و سلیقه مدیران بازمی‌گردد. ما سعی کردیم با پایبندی بر سیاست‌های کلی سازمان، معاونت و شبکه تحولاتی را شامل طرح‌ها و کارهای جدید از ابتدای سال ۹۴ یعنی از نوروز اعمال کنیم.»


وی افزود: «یک ماه آینده نیز به بررسی طرح‌ها و عوامل سازنده می‌گذرد. از خدا می‌خواهم که کمک کند تا مشکلاتی که وجود دارد مرتفع شود تا بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم.»


وی درباره بازتاب مشکلات اجتماع در فیلمهای این دوره از جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: «بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها در این فیلم مطرح شده است. به نظر من اگر مجموعه فیلم‌ها را نگاه کنید به تعداد بسیار زیادی از مضامین برمی‌خوریم که با این موضوعات مرتبط است، اما هر کسی بنا به سلیقه خودش به بخشی از این اتفاقات می‌پردازد و آنها را کم و زیاد می‌کند. این موضوع با گفتگوی بین سیاست‌گذاران و فیلمسازان حل خواهد شد.»


مدیر شبکه یک درباره برنامه‌های نوروزی توضیح داد: «در ایام نوروز هم سریال خواهیم داشت و هم برنامه‌های ترکیبی برای پخش در نظر گرفته‌ایم. تعدادی از آثار مستند نیز روی آنتن خواهد رفت. بخشی از مراحل آماده‌سازی این آثار به پایان رسیده است. به عنوان مثال مجموعه مستندی با نام «ایرانگرد» به پایان تولید خود رسیده است و سریال «قورباغه و قناری» مهدی فخیم‌زاده آخرین مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد.»


احسانی در مورد انتخاب سریال «قورباغه و قناوری» به جای سریال سیروس مقدم برای نوروز گفت: «تعداد قسمت‌های کار مقدم بیشتر از ۱۳ قسمت بود و تصمیم بر این شد که کار فخیم‌زاده را پخش کنیم.»


وی درباره حذف گروه‌های معارف از شبکه‌های سیما توضیح داد: «خیر، چنین چیزی نیست و گروهی حذف نمی‌شود. فعلا بحث چابک‌سازی در سازمان صدا و سیما مطرح شده است و شبکه یک به عنوان شبکه ملی تمام گروه‌های موضوعی خود را خواهد داشت، منتهی با برنامه‌ریزی‌های جدید و تقسیم کار فعالیت‌های سابق را با کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت انجام خواهیم داد. اسامی برخی گروه‌ها نیز تغییر خواهد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته