دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیشکسوت پرسپولیس در گفت وگو با آنا

پرسپولیس قهرمان لیگ و جام حذفی می‌شود/استقلال می‌تواند در رده‌های بالای جدول قرار بگیرد

ضیا عربشاهی گفت: پرسپولیس قطعا در لیگ قهرمان می‌شود و با تمرکز بیشتر می‌توانند در جام حذفی هم قهرمان شوند.
کد خبر : 225729

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم فوتبال پرسپولیس با برتری یگ بر صفر مقابل استقلال برنده هشتادوپنجمین دربی پایتخت بود و فاصله سرخپوشان را با صدرجدول لیگ با یک بازی کمتر به دو امتیاز رساند. پرسپولیسی‌ها که با پیروزی مقابل استقلال از نظر روحی در بالاترین سطح قرار دارند امیدوار هستند در ادامه بازی‌های لیگ بتوانند صدرجدول را از پارس جم پس گیرند.


ضیا عربشاهی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد پیروزی پرسپولیس در دبی پایتخت مقابل استقلال گفت: «پرسپولیس با نبود 3 بازیکن اصلی‌اش که در یکی دو سال گذشته 90درصد موفقیت‌های تیم مدیون حرکات این بازیکنان بود به ظاهر کار سختی مقابل استقلال داشت اما برانکو با چیدمان خوبی که مقابل استقلال انجام داد باعث پیروزی تیمش در دربی شد. استقلال در دو سمت کناره زمین می‌توانست فرصت های خوبی را ایجاد کند که برانکو با قراردادن ربیع خواه و کمال در پست هافبک دفاعی که به صورت عرضی بازی می‌کردند جلوی حملات استقلال را گرفت.»


وی ادامه داد: «نقطه ضعف استقلال فاصله زیاد بین دو مدافع مرکزی این تیم بود جایی که منشا و علیپور با فاصله نزدیک به هم بازی کردند و در نهایت هم با حرکات خودشان در این قسمت زمینه‌ساز پیروزی سرخپوشان شدند. پرسپولیس در نیمه اول هم می‌توانست گل بیشتری بزند اما با تعلل بازیکنان این تیم بازی را با یک گل به پایان رساند. در نیمه دوم هم فشار حملات استقلال روی دروازه پرسپولیس طبیعی بود چون این تیم نیاز به گل داشت و هافبک‌های پرسپولیس هم نتوانستند بازیسازی خوبی انجام دهند اما در دقایق پایانی با ورود سیامک نعمتی به زمین ابتکار عمل دست پرسپولیسی‌ها افتاد و فشار حملات استقلال کم شد.»


عربشاهی در مورد تاثیر زیاد خلیل‌زاده، حسینی و بیرانوند در برد پرسپولیس گفت: «خلیل‌زاده، حسینی و بیرانوند بهترین بازیکنان میدان در دربی بودند. این بازیکنان با پوشش‌های خوبی که انجام دادند مانع از گلزنی استقلال شدند. واقعا جلال حسینی با حضورش در ترکیب پرسپولیس نظم خاصی به خط دفاعی بخشید و در دو بازی گذشته توپی از دروازه‌ پرسپولیس رد نشد.»


پیشکسوت پرسپولیس در مورد شانس قهرمانی این تیم در لیگ و جام حذفی گفت: «پرسپولیس نسبت به فصل گذشته تیم کامل‌تری دارد و در نیم فصل دوم هم با برگشتن طارمی و مصدومان تیم با نفرات کامل بازی می‌کند. پرسپولیس قطعا در این فصل شانس اول قهرمانی است و در جام حذفی هم می‌تواند با تمرکز بیشتر به جام برسد.»


عربشاهی در مورد عملکرد استقلال با وینفرد شفر در ادامه لیگ گفت: «شفر مربی خوبی است و در چند بازی گذشته نظم خاصی در استقلال حکمفرما کرد. استقلال بازیکنان خوبی دارد و قطعا در ادامه راه می‌توانند به بازی‌های لیگ برگردند. استقلالی‌ها فکر قهرمانی در لیگ نباشند اما به نظر من می‌توانند جزء 3 تیم‌های بالای جدول قرار بگیرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته