دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1396 - 12:45

رئیس‌جمهوری سابق آرژانتین اتهام تبانی با ایران را رد کرد

با اینکه هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حمله به مرکز یهودیان آرژانتین را بر عهده نگرفت اما رژیم غاصب صهیونیستی دولت ایران را متهم و تاکنون تلاش‌های بسیاری برای پرونده‌سازی علیه ایران کرده‌است. 
کد خبر : 225719

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از یورونیوز، کریستینا کریشنر رئیس‌جمهوری سابق آرژانتین روز پنجشنبه در دادگاه اعلام کرد که در جریان پرونده انفجار مرکز یهودیان آمیا، هیچ تلاشی به نفع مقامات عالی‌رتبه ایران نکرده است.


کریشنر در دادگاه آرژانتین متهم شده است که در دوران ریاست جمهوری خود، با مقامات ایران در قضیه بمب‌گذاری آمیا تبانی کرده است. وی شدیداً این اتهام را رد کرده است و برای اثبات بی‌گناهی خود ۱۷ صفحه سند به قاضی دادگاه بوینس آیرس ارائه داده است.


در دادگاه روز پنجشنبه (26 اکتبر 2017) علاوه بر رئیس‌جمهوری پیشین آرژانتین، وزیر خارجه دولت وی که خود نیز یک یهودی است، حضور داشت. این دادگاه ۱۵ روز برای ارائه تصمیم نهایی وقت دارد.


در جریان انفجار مرکز یهودیان در بوینوس آیرس ۸۵ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. با اینکه هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت اما رژیم غاصب صهیونیستی دولت ایران را متهم و تاکنون تلاش‌های بسیاری برای پرونده‌سازی علیه ایران کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب