دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نشست‌های پرسش و پاسخ جشنواره فیلم فجر / 29

رامبد جوان: شاید فیلم ترسناک هم بازی کنم

رامبد جوان گفت: «قرار نیست تغییری در مسیر بازیگری من ایجاد شود. برنامه‌ریزی نکرده‌ام که یک ژانر به خصوص را دنبال کنم. قصد دارم همه ژانرها را امتحان کنم و شاید روزی فیلم ترسناک هم بازی کردم.»
کد خبر : 2257

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «آزادی مشروط» با حضور حسین مهکام نویسنده و کارگردان، مقصود جباری تهیه‌کننده، مسعود سلامی فیلمبردار، عباس بلوندی طراح صحنه و لباس، رامبد جوان، حسین پاکدل برگزار شد.


در ابتدای این نشست حسین مهکام نویسنده و کارگردان فیلم گفت: «برای فیلمنامه‌های قبلی‌ام نیز کمتر از این فیلم زحمت نکشیده‌ام. برای ساخت فیلم اولم به منظور اخذ مجوزهای لازم، یکی از فیلمنامه‌های مورد نظرم را بازنویسی کردم که حاصل آن به «آزادی مشروط» تبدیل شد.»


وی درباره انتخاب محمد کارت برای بازی در نقش «آصف» توضیح داد: «نمی‌خواستم نقش آصف با وجود افغانی بودنش لهجه داشته باشد و دوست نداشتم نخستین فیلمم به دام کلیشه بیافتد، اما محمد کارت من را قانع کرد که آصف باید لهجه داشته باشد.»


وی افزود: «من گمان نمی کردم این کار شدنی باشد ولی محمد کارت پس از گذشت کمتر از ۴۸ ساعت با لهجه افغانی پیش من آمد. از او تست گرفته شد و آنقدر لهجه‌اش خوب بود که من هم قبول کردم آصف باید لهجه داشته باشد.»


مهکام در مورد بازی بازیگران فیلم گفت: «تعامل با بازیگران از وظایف کارگردان است. خوشبختانه همه بازیگران این فیلم تا جایی حرفه‌ای بودند که چالشی در این تعامل به وجود نیامد.»


در ادامه رامبد جوان در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در مسیر بازیگری خود را تغییر دهد، گفت: «قرار نیست تغییری در مسیر بازیگری من ایجاد شود. برنامه‌ریزی نکرده‌ام که یک ژانر به خصوص را دنبال کنم. قصد دارم همه ژانرها را امتحان کنم و شاید روزی فیلم ترسناک هم بازی کردم.»


حسین پاکدل عنوان کرد: «این فیلم معضلات اجتماعی که امروزه گریبان‌گیر همه خانواده‌ها شده است را به ما نشان می‌دهد.»


وی افزود: «سینما با قدرتی که دارد می‌تواند بسیاری از مسایل و مشکلات اجتماعی را حل و راهکاری برای آن‌ها ارائه دهد.»


مقصود جباری تهیه کننده فیلم گفت: «اگر دغدغه‌های آقای بالغ که در بخش خصوصی فعالیت می‌کند، نبود و پروژه را با نیت خیر او آغاز نمی‌کردیم شاید این فیلم ساخته نمی‌شد.


مسعود سلامی فیلمبردار «آزادی مشروط» عنوان کرد: «سابقه همکاری ۱۳ ساله با مهکام باعث شد فیلمبرداری «آزادی مشروط» را قبول کنم من و مهکام با هم «آدم» شدیم، به «بیست» رسیدیم، «هیچ» را تجربه کردیم و امروز به «آزادی مشروط» رسیدیم.»


وی ضمن تشکر از گروه فیلمبرداری‌اش گفت: «اگر کمک گروه فیلمبرداری نبود نمی‌توانستم این فیلم را به سرانجام برسانم.»


عباس بلوندی طراح صحنه و لباس از تعاملی که اعضای گروه تولید «آزادی مشروط» با هم داشتند یاد کرد و گفت: «تعاملی که میان ما وجود داشت باعث شد به نور و رنگی که در فیلم هست، برسیم. با اینکه همیشه فیلم های دفاع مقدسی کار کردم اما دوست دارم همه ژانرها را کار کنم.»


محمد کارت بازیگر نقش «آصف» گفت: «برای کسی که علاقه اصلی‌اش بازیگری است چنین نقشی جذاب است و تمام تلاشم را کردم که در ۴۸ ساعتی که حسین مهکام به آن اشاره کرد؛ بدون اضافه کاری یا کم کاری به آنچه که او می‌خواهد برسم.»


این مستندساز و بازیگر ادامه داد: «اینقدر که بازیگری برایم مهم است مستندسازی نیست و یکی از دلایل مستندسازی من این است که توانایی‌های خود را در سینما بروز دهم. اگر باز هم مجالی در بازیگری پیش آید کسی را پشیمان نمی‌کنم.


در انتهای این نشست مقصود جباری گفت: «مسلما دلیل اصلی حضور تهیه‌کننده در فیلم این است که مسایل اجرایی را هماهنگ کند. بعد از خواندن فیلمنامه و شناختی که از حسین مهکام داشتم تهیه‌کنندگی این فیلم را قبول کردم و به امور اجرایی آن پرداختم. خوشحالم که با یک گروه همراه، دلسوز و بی‌حاشیه کار کرده‌ام.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته