دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون زیارت استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

افزایش درخواست اتباع خارجی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال نسبت به سال ۹۵ تعداد متقاضیان اتباع خارجی که تمایل به حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند افزایش یافته است.
کد خبر : 225635

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، محمد حسن واحدی در جلسه ساماندهی زائران خارجی زیارت اربعین حسینی اظهار کرد: طبق آخرین آمار به ثبت رسیده تعداد زائران افغانی و پاکستانی متقاضی سفر اربعین نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته است.


وی افزود: برنامه ریزی های خوبی برای سفر اتباع خارجی به کشور عراق انجام و تلاش ها برای رفع مشکلات تسهیل سفر این افراد ادامه دارد.


معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:هماهنگی و تعامل بین تمامی ارگان ها از جمله نیروهای نظامی و انتظامی ما را در استقبال از زائران خارجی که باید از مسیر ایران به مقصد عتبات مقدسه عراق تردد کنند یاری می کند.


وی افزود: تمام تلاش خود را برای مهیا ساختن بهترین زمینه به منظور اعزام زائران پاکستانی و افاغنه به کشور عراق بکار می گیریم.


واحدی خاطرنشان کرد:کمیته اتباع خارجی که ذیل ستاد اربعین شکل گرفته است تا کنون ۵ جلسه برگزار کرده و برنامه ریزی های لازم نیز با کمک و همراهی نیروهای مردمی و خیران خارجی مقیم مشهد انجام شده است.


معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: با استفاده از تجارب سال های گذشته در خصوص حمل و نقل، اسکان، تغذیه و ترانزیت اتباع خارجی به مقصد عراق، تدابیر لازم اتخاذ شده است.


معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بر تدوین یک برنامه منسجم و کارشناسی شده جهت اعزام زائران خارجی به ویژه برادران افغانستانی و پاکستان به مرز عراق و همچنین پذیرش آنان پس از اتمام زیارت اربعین و اعزام به مبداء تاکید کرد.


واحدی از تمامی مشتاقان زیارت اباعبدلله الحسن (ع) در کشور افغانستان و پاکستان خواست که موارد قانونی و اخذ ویزا کاملا رعایت و اقدام نمایند تا در مرزها دچار مشکل نشوند.


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته