دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افتتاح قرارگاه رسانه‌ای اربعین حسینی در چهار مرز کشور

قرارگاه رسانه‌ای اربعین حسینی در چهار مرز کشور با حضور معاون امور استانهای صدا و سیما امروز در مرز شلمچه و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
کد خبر : 225627

به گزارش گروه فرهنگی آنا، گروه‌های رسانه‌ای در مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و خسروی رسما کار پوشش حماسه اربعین حسینی را آغاز کردند.


در همین رابطه معاون امور استانهای صدا و سیما هدف از تشکیل این قرارگاه را اطلاع رسانی لحظه به لحظه از رویداد عظیم اربعین حسینی و مستندسازی عزیمت زائران در مسیرهای منتهی به کربلای معلی، بیان فعالیتها و انعکاس مشکلات زائران عنوان کرد.


به گفته دارابی، گروه های برنامه ساز از هم اکنون تا یک هفته پس از اربعین، همایش بزرگ پیاده روی اربعین را به شبکه های سراسری و بین المللی منعکس و مردم را با این حرکت ماندگار همراه می کنند.


او از آمادگی بخش های مختلف صدا، سیما و خبر در مراکز صدا و سیمای آبادان ، خوزستان ، ایلام و کرمانشاه برای برقراری ارتباطهای زنده و انعکاس حال و هوای این همایش بزرگ به دنیا خبر داد.


نشست اعضای قرارگاه رسانه ای اربعین


معاون امور استانهای صدا و سیما در نشست با اعضای قرارگاه رسانه ای اربعین به تهیه و تولید دو مستند فاخر ۷۵ دقیقه ای، محصول ۲۴۰۰ ساعت فیلمبرداری در ایران و عراق اشاره کرد و گفت: ۳۳ مستند دیگر نیز با موضوع اربعین سالار شهیدان، تولید مراکز ۳۳ گانه صدا و سیما پیشکش دلدادگان امام حسین(ع) و رونمایی خواهد شد.


استاندار خوزستان هم ساخت مستند از حرکت وحدت آفرین کاروان جهان اسلام را با توجه به تفرقه انگیزی دشمنان علیه مسلمانان ، ضروری خواند و گفت: صدا و سیما هر سال این رویداد مهم جهانی را پوشش می دهد اما امسال ویژه و بروزتر به این موضوع پرداخته که جای قدردانی دارد.


غلامرضا شریعتی از ظرفیت رسانه ملی به عنوان سلاحی امنیتی – دفاعی برابر هجمه های فرهنگی دشمنان یاد کرد.


ادای احترام به شهدای آرمیده در خاک شلمچه


معاون امور استانهای صدا و سیما با حضور در میعادگاه شلمچه به شهدای آرمیده در این خاک مقدس ادای احترام کرد.


علی دارابی و همراهانش در جوار مزار شهدای گمنام، حمد و سوره خواندند و برای حفظ آرمانها و ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تداوم راهی که هزاران شهید داد دعا کردند.


بازدید از موکب های استقبال از زائران اربعین دارابی در پایان از بزرگترین و مجهزترین موکب پذیرایی از هموطنان زائر اربعین در مرز شلمچه بازدید و از خادمان موکبها قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته