دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز عملیات ارتش عراق برای آزادسازی «القائم» در مرز با سوریه

نخست‌وزیر عراق، بامداد امروز پنجشنبه، دستور آغاز عملیات ارتش عراق برای آزادسازی مناطق «القائم» و «راوه»، آخرین مناطق آلوده به داعش در مرز با سوریه را صادر کرد.
کد خبر : 225581

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق بامداد امروز پنجشنبه دستور آغاز عملیات آزادسازی شهر مرزی القائم در غرب عراق را صادر کرد.


مقدمات آزادسازی «القائم» و «راوه» در غرب استان الانبار و در نزدیکی مرز سوریه که از آخرین نقاط مهم آلوده به داعش در عراق به شمار می‌رود، از حدود یک ماه پیش و بعد از عملیات الحویجه آغاز شده بود.


به گزارش السومریه، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای که در این خصوص صادر کرد گفته که «ما آنچه قبلا گفته‌ایم، تکرار می‌کنیم که نبرد ما جشن‌های پیروزی و شکست سخت برای داعش شده است... داعشی‌ها راهی جز تسلیم یا مرگ ندارند».


شبکه خبری العربیه نیز با پوشش این خبر اعلام کرد که این عملیات از سه محور آغاز شده است.


همچنین «احمد الاسدی»، سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق (الحشد الشعبی) پیشتر گفته بود که برای آزادسازی شهرهای «القائم»، «راوه» و «صحراء»، واقع در غرب استان الانبار آمادگی کامل وجود دارد.


گروه تروریستی داعش، بیش از سه سال پیش شهرهای القائم و راوه را که در نزدیکی مرز عراق با سوریه قرار دارند، اشغال کرده بود.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته