دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1394 - 11:20

«کرونا» سفر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به آمریکا را به تاخیر انداخت

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی سفرش به آمریکا را با هدف نظارت بر نحوه رسیدگی به شیوع ویروس «کرونا» در کره‌جنوبی به تعویق انداخت.
کد خبر : 22544

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از خبرگزاری «یونهاب»، «پارگ گون‌های» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به‌دلیل انتشار ویروس تنفسی «کرونا» در این کشور، سفر خود به واشنگتن را به تاخیر انداخت.


بر اساس این گزارش، قرار بود رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی روز یکشنبه آینده به آمریکا سفر و روز سه‌شنبه با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود دیدار کند.


دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از آن رو که هفته آینده برای واکنش کشور به بیماری مهلک «کرونا» بسیار مهم و حیاتی است، سفر رئیس‌جمهوری این کشور به آمریکا به تاخیر افتاد.


شیوع ویروس «مرس» باعث تشدید نگرانی‌های عمومی شده است زیرا هزاران نفر در قرنطینه قرار گرفتند و تعداد مراکز آموزشی که بسته‌ شده‌اند به 2474 مدرسه و 22 دانشگاه می‌رسد. بسیاری از مردم در خیابان‌های کره‌جنوبی از ماسک استفاده می‌کنند و تعداد حاضران در سینماها و ورزشگاه‌ها کاهش یافته است.


برخی کشورهای منطقه توصیه‌هایی را درباره سفر نکردن به کره‌جنوبی یا افزایش بازرسی مسافرانی که از این کشور آمده‌اند، مطرح کرده‌اند که این موضوع باعث ضربه شدیدی به صنعت گردشگری کره‌جنوبی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته