دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم:

توسعه علمی و افزایش سرعت رشد دستاوردهای علمی از اهداف ما است/باید دانشگاه را از هیجانات کاذب دور نگه داریم

وزیر پیشنهادی علوم گفت:‌ ما اگر از به وجود آمدن هیجانات ناگهانی و کاذب در بین دانشجویان که قریب به اتفاق آنان افراد سالم و دوستدار انقلاب هستند جلوگیری کنیم آنان می‌توانند پخته‌تر و بهتر عمل کنند.
کد خبر : 225417

منصور غلامی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با برنامه خود برای تسریع در رشد پیشرفت علمی کشور اظهارداشت: بحث پیشرفت علمی و توسعه فناوری را ذیل قوانین و مصوبات بالادستی و به خصوص تأکیدات مقام معظم رهبری آورده‌ایم و با نمایندگان محترم نیز مطرح کرده‌ایم؛ قطعاً یکی از اهداف ما توسعه علمی و افزایش سرعت رشد دستاوردهای علمی خواهد بود. امیدواریم با یک برنامه‌ریزی عملیاتی خوب و پشتیبانی سخت افزاری که قطعاً مورد نیاز است بتوانیم این حرکت علمی را سرعت بخشیم.


وی رشد علمی کشور را نسبتاً مطلوب توصیف کرد و تصریح کرد: در برهه‌هایی از زمان در بخش‌ برون‌دادهای علمی از جمله تولید مقاله عملکرد خوبی داشته ایم، اما آن چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری است، مباحثی از جمله کاربرد علوم در داخل کشور و نیز توسعه فناوری‌ها با نگاه اقتصاد مقاومتی است که متکی بر فکر و اندیشه‌ دانشمندان و اساتید داخلی باشد.


غلامی ادامه داد: مطمئناً در بین اعضای هیأت علمی و دانشجویان نخبه ما اندیشمندانی وجود دارند که بتوانند موتور حرکت و استمرار پیشرفت علمی کشور باشند و در عمل روش‌هایی به کار بگیرند که به سرعت مسیر علمی کشور بیافزاید.


وزیر پیشنهادی علوم در پاسخ به این سؤال که برنامه شما برای دور نگه داشتن دانشگاه‌ها از سیاست زدگی و اینکه دانشگاه‌ها تبدیل به باشگاه‌های سیاسی نشوند چیست، اظهار داشت: ما اگر از به وجود آمدن هیجانات ناگهانی و کاذب در بین دانشجویان که قریب به اتفاق آنان افراد سالم، پاک و با نیت خیر و دوستدار انقلاب هستند جلوگیری کنیم آنان می‌توانند پخته‌تر و بهتر عمل کنند و در مسیر خود به آرمان‌هایی که به رشد کشور منتهی می‌شود توجه کنند.


غلامی با بیان اینکه متأسفانه گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که به جوانان پرشور آدرس اشتباه داده می‌شود و با نیات خاص، آنها را تحریک می‌کنند، تصریح کرد: ما باید مراقبت کنیم که دانشجویان هدف‌های بالاتری را برای آینده خود تعریف کنند و خود را برای ورود به جامعه و به دوش گرفتن بار سنگین رشد و بالندگی کشور به خصوص در حوزه علم و فناوری آماده کنند.


وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حضورش در بین تحصن‌کنندگان مجلس ششم اظهار داشت: بنده در آن زمان در شهرستان بودم و برای حضور در چنین جلسات و نشست‌هایی باید انگیزه قطعی و جدّی وجود داشته باشد که بنده چنین انگیزه‌ای نداشتم و به تهران نیامدم.


غلامی تأکید کرد: هیچ سند و مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد.


گفتنی است جلسه رأی اعتماد به دو وزیر علوم و نیرو روز یکشنبه ۷ آبان با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته