دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1396 - 15:40
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبرداد:

آغاز به کار سامانه ۵۰۰۰۴۰۴۴ برای ارتباط مستقیم مردم با محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با اغاز به کار سامانه ۵۰۰۰۴۰۴۴ مردم استان تهران می‌توانند از امروز مشکلات و مسائل محیط زیستی که با آن روبرو هستند و بر اساس قانون، رسیدگی و نظارت بر حل آن جزو وظایف سازمانی دستگاه محیط زیست است را بطور پیامکی گزارش کنند.
کد خبر : 225246

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست، کیومرث کلانتری که پیش از این در نشست خبری خود از راه‌اندازی سامانه پیامکی برای ارتباط مستقیم و بیشتر شهروندان با محیط زیست استان تهران خبرداده بود، امروز به تشریح بیشتر این سامانه پرداخت.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: یکی از برنامه‌ها و اهداف ما در مدیریت محیط زیست استان تهران مشارکت مستقیم مردم و استفاده از نظر آن‌ها در حفظ محیط زیست به منظور بهره‌برداری از شرایط زیستی مطلوب‌تر است.


وی با بیان اینکه امروزه در بیشتر کشورها به‌خصوص کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه، مشارکت دادن مردم در سرنوشت خود در حوزه‌های مختلف، مورد توجه مسئولان و مدیران شهری قرار دارد، گفت: در این کشورها سازمان‌های موفق و رو به جلو، سازمان‌هایی هستند که مدل و برنامه‌های خود را بر اساس نیازها و بازخوردهای اجتماعی تعیین کنند. بر این اساس مردم به عنوان جامعه هدف تعیین می‌شوند و مشارکت مردمی، الگوی کار قرار می گیرد.


کلانتری با بیان اینکه حل مشکلات و مسائل مختلف در حوزه محیط زیست استان تهران نیازمند تعامل دوسویه مردم و مسئولان است، تصریح کرد: ما باید اطلاعات به‌روز و مستمر از وضعیت محیط زیست را در اختیار مردم قرار دهیم و برای گوش دادن به گزارش‌ها و مطالبات مردمی آماده باشیم.


وی افزود: مردم می توانند از طریق سامانه پیامکی، گزارش هر گونه تخریب ، آلودگی محیط زیست، نگهداری ویا خرید و فروش غیر مجاز حیات وحش و موارد مشابه را سریع با ذکر محل وقوع و یا هرگونه اطلاعات بیشتر به طور خلاصه ارسال کنند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه شخصا بر گزارشات دریافتی نظارت دارد، گفت: گزارشات دریافتی از مردم سریع بررسی و به مبادی مربوطه جهت رسیدگی ارجاع خواهد شد.


وی با بیان اینکه هرماه یک بار گزارشی از تعداد پیامک‌های دریافتی و اقدامات محیط زیست در ارتباط با این پیامک‌ها از طریق سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران به نشانی www.tehran-doe.ir اعلام خواهد شد، از شهروندان درخواست کرد از طریق این سامانه تنها به اعلام معضلات و جرایم زیست محیطی بپردازند.


کلانتری گفت: از انجایی که بر اساس قانون، دستگاه‌های مختلفی در حوزه محیط زیست مسئولیت اجرایی دارند، وظیفه همه دستگاه‌ها توجه به موضوعات مربوط به محیط زیست و سلامت مردم است و همه باید به مطالبات مردم احترام بگذاریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته