دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1396 - 09:53

انتقاد عضو فراکسیون روحانیت مجلس از نحوه خدمات‌دهی به زائران اربعین

عضو فراکسیون روحانیت مجلس از نحوه خدمات‌دهی به زائران متقاضی حضور در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) انتقاد و تصریح کرد: مانع‌تراشی‌ها نشان می‌دهد گویی برخی با برگزاری چنین مراسمی مخالف هستند.
کد خبر : 225145

به گزارش حوزه پارلمان خبرگزاری آنا، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، تأکید کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد دولت به‌‌جای اینکه تسهیلاتی در اختیار زائران کربلا قرار دهد با افزایش‌ قیمت‌ها در حوزه نرخ حمل‌ونقل عمومی و ارائه دلار گران‌تر از بازار آزاد، قصد تسهیل امور برای حضور حداکثری زائران در کربلا را ندارد.


نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی(ع) وحشتی را در دل دشمنان اسلام ایجاد کرده است، گفت: مسلمانان با عشق و علاقه پای در این مسیر می‌گذارند و این مراسم نمادی برای عظمت اسلامی و مانوری برای شعیان جهان است به همین جهت باید در شأن این زائران با آن‌ها رفتار کرد.


وی ادامه داد: مسئولان وزارت کشور، وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی باید برای هرچه راحت‌تر کردن شرایط، جهت حضور حداکثری مردم در این مراسم با شکوه، اقدام کنند اما رویکرد دولت در قبال مراسم اربعین چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اکثر افرادی که در این سفر معنوی حضور پیدا می‌کنند از طبقه ضعیف جامعه هستند، گفت: اینکه دلار مسافرتی زائران اربعین گران‌تر از دلار بازار آزاد باشد، مسئله دردآوری است و باید این مسئله اصلاح شود.


وی با بیان اینکه دولت می‌توانست با در نظر گرفتن تسهیلاتی برای ناوگان حمل و نقل عمومی اجازه دوبرابر شدن نرخ‌ها را ندهد، افزود: این موانع در حالی در کشورمان بر سر راه زائران کربلا گذاشته می‎شود که در آن طرف مرز و در کشور عراق اکثر خدمات ارائه شده به مردم به صورت رایگان است.


عضو فراکسیون روحانیت مجلس از اینکه صدور ویزا به بسیاری از کشورهای همسایه برداشته شده ولی با وجود رفت و آمدهای بسیار میان ایران و عراق هنوز دو کشور باید با صدور روادید به کشورهای یکدیگر بروند، انتقاد و تصریح کرد: حداقل باید صدور روادید در طول ایام اربعین برداشته شود تا مردم برای حضور در مراسم باشکوه اربعین حسینی(ع) با مشکلی مواجه نشوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته