دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1396 - 16:42

انتقاد رئیس رژیم صهیونیستی از سیاست سمی نتانیاهو

رئیس رژیم صهیونیستی به شدت از سیاست‌های جناح راست و نخست‌وزیر اسرائیل انتقاد کرد و هشدار داد که دموکراسی اسرائیل در خطر است.
کد خبر : 224992

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه گاردین نوشت: «رئون ریولین در سخنرانی‌ای در جریان افتتاح جلسه زمستانی کنسیت (پارلمان اسرائیل) به صراحت وزیران کابینه را به حمایت از تلاش‌ها برای تضعیف دادگاه عالی اسرائیل و ساکت کردن رسانه‌های آزاد متهم کرد.»


تغییرات در دادگاه قانون اساسی به یک موضوع سیاسی سمی در اسرائیل تبدیل شده که در آن تفکیک میان قوه قضائیه و قوه مقننه به شدت زیر سوال رفته است و جناح راست سیاسی دادگاه عالی را مانعی بر سر راه برنامه‌هایش می‌داند.


ریولین که سمتش عمدتا تشریفاتی است، اقدامات پیشنهادی از سوی تل‌آویو علیه دادگاه عالی به‌ویژه پیشنهادات مطرح شده از سوی نفتالی بنت، وزیر آموزش جناح راست و متحدانش را بخشی از یک تلاش مداوم برای تضعیف حافظان «دموکراسی اسرائیل» توصیف کرد.


وی گفت: «در چنین فضای مجازاتی، جو همه چیز سیاسی شده و به تدریج این پیام را به مردم می‌دهد که هیچ سیاستمداری وجود ندارد و تنها حکمرانی و دموکراسی وجود دارد. و در این فضا دموکراسی یعنی تصمیم‌های جدی.»


رئیس اسرائیل همچنین از سیاسی شدن نهادهای این رژیم انتقاد کرد، نهادهایی که به‌گفته منتقدان به دست افراد وفادار به بنیامین نتانیاهو و وزیران ائتلافش افتاده است.


منبع: ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته